ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא מדובר בפיקוח נפש של ממש

זעם חרדי על שר הבריאות: "הפר את ההתחייבות שלא לחסן בשבת"

החלטתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין להפעיל את מערך החיסונים גם השבת, הובילה למחאה בסיעות החרדיות. סגן השר מקלב זועם על כך שאדלשטיין התחייב כי לא יחסנו בשבת אך חזר בו מהחלטתו | אמש קיימו התייעצות עם גדולי ישראל בנושא, וההכרעה מובאת היום ביתד נאמן

זעם חרדי על שר הבריאות: "הפר את ההתחייבות שלא לחסן בשבת"
יולי אדלשטיין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע אמש (חמישי) על כוונתו להפעיל את מערך החיסונים שיפעלו לאורך כל השבוע גם במהלך השבת, ומעורר זעם בקרב הנציגים החרדים.

שר הבריאות נימק את ההחלטה לחסן גם בשבת והסביר כי מכיוון שמדינת ישראל נמצאת במערכה בריאותית שלא הייתה כמותה מאז קום המדינה, "בימים האחרונים אותרו מוטציות שמדביקות בקצב מהיר וחריג שטרם פגשנו ואנחנו נמצאים במרדף נגד הזמן. ככל שנחסן יותר אזרחים ובקצב מהיר נחסוך בחיי אדם".

בעקבות הוראתו שהועברה אל מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי, בסיעות החרדיות זועמים על ההחלטה וטוענים כי הוא התחייב בפני סגן השר אורי מקלב שימנע ממתן חיסונים במהלך השבת מכיוון שלא מדובר בפיקוח נפש של ממש.

בסיעות החרדיות לא הסתירו את הזעם על אדלשטיין, ובשעות הערב קיימו התייעצות עם גדולי ישראל, שמא בעקבות המוטציה קיים עניין של פיקוח נפש ועל כן ניתן לחסן גם בשבת.

הבוקר (שישי) בשער ביטאון דגל התורה 'יתד נאמן' מגיעה תשובה, כשבעמוד הפותח מובא מאמר זועם על החלטת השר אדלשטיין: "מרנן ורבנן עיני העדה שליט"א הביעו צערם וכאבם נוכח הפרצה בקדושת השבת", נכתב.

בכותרת העיתון בה צוטטו גדולי ישראל, שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין עולה כי הם קבעו שגם לאור התפשטות המוטציה, אין כאן עניין של פיקוח נפש שמתיר את הפעלת החיסונים בשבת.

חיסונים יתד נאמן הגר"ח קנייבסקי הגרי''ג אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד