י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המלחמה בהתבססות האיראנית

דיווחים: הרוגים בתקיפת ישראל בסוריה הלילה

לפי דיווחים בסוריה, מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו הלילה במערב המדינה. ע"פ הדיווח, התקיפה יועדה לעבר בסיסים בהם שוהים פעילים פרו איראנים ומספר בני אדם נהרגו בתקיפה. בסוריה נטען חלק מן הטילים יורטו

דיווחים: הרוגים בתקיפת ישראל בסוריה הלילה
פיצוץ. אילוסטרציה צילום: רשתות ערביות

כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה על שורת תקיפות של מטוסי חיל האוויר במערב המדינה, אזור בו תקפה ישראל מספר פעמים בעבר, על פי פרסומים זרים. תושבים באזור דיווחו ברשתות על פיצוצים עזים שנשמעו כתוצאה מהתקיפות. בסוריה נטען חלק מן הטילים יורטו.

מנגד, המרכז בסורי לזכויות אדם דיווח כי התקיפה יועדה לעבר בסיסים בהם שוהים פעילים פרו איראנים. על פי הדיווח, מספר בני אדם נהרגו בתקיפה, אך טרם ברורה זהותם. יצוין כי באזור בו התבצעה התקיפה הלילה, ישנם כמה מפעלים ביטחוניים, ולא פעם מטען כי במקום קיימים אתרים לדיוק טילים.

כזכור, לפני יומיים שיגר שר הביטחון בני גנץ מסרים מאיימים לאיראן, זאת ברקע המתיחות בצל חיסולו של 'אבי תכנית הגרעין. "אויבינו צריכים לדעת- לא נהסס להפעיל את הכוח בכדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל, ולא נהסס למנוע מאויבינו ובמיוחד איראן וגרורותיה באזור, לפתח יכולות שיסכנו את יציבות המזרח התיכון, בכל שעה, בכל יעד ובכל טווח פעולה", אמר גנץ.

גם הרטכ"ל אביב כוכבי נשמע השבוע משגר מסרים לאיראן ואמר: "לאחרונה אנו שומעים על התגברות האיומים של איראן נגד מדינת ישראל. אם איראן ושותפיה, חברי הציר הרדיקלי, במעגל המדינות הראשון או השני, יבצעו פעולה נגד מדינת ישראל - הם יגלו שהם חברים בשותפות יקרה ביותר"

"צה"ל יתקוף בעוצמה כל מי שיהיה שותף, חלקי או מלא, מקרוב או מרחוק, לפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים של מדינת ישראל. אני אומר את הדברים בפשטות ומתאר לאויבינו את המצב לאשורו- מדרגות התגובה וכלל התכניות הוכנו ותורגלו", הוסיף הרמטכ"ל.

סוריה איראן חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד