י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מותו של אהוביה סנדק ז"ל

ראשי מועצות ביו"ש דורשים מהשר אוחנה ועדת חקירה חיצונית להתנהלות ימ"ר ש"י

על רקע האירוע בו נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל בידי שוטרים, יצאו ראשי מועצות במכתב לשר לביטחון הפנים אודות הטיפול הלקוי של ימ"ר ש"י בפשיעה לאומנית ופלילית כנגד יהודים ביו"ש. "פונים אליך להפעיל את סמכותך ולהקים ועדת חקירה חיצונית לבדיקת הנהלים של המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י"

ראשי מועצות ביו"ש דורשים מהשר אוחנה ועדת חקירה חיצונית להתנהלות ימ"ר ש"י
אהוביה סנדק ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

מכתב משותף של עשרות ראשי מועצות ביהודה ושומרון נשלח אל השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בו הביעו את זעזועם נוכח הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי שערכו שוטרי ימ"ר ש"י, וכן הצביעו על סדרי העדיפויות השגויים בקרב המשטרה בטיפול באירועים לאומניים ופליליים בבקשה להקמת ועדת חקירה לבדיקת נהלי המפלג לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י.

"אנו הח"מ כואבים את האירוע המזעזע בו נהרג הנער היקר אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי שהסתיים בתאונה קשה. מדובר באירוע חמור ביותר, כואב וחסר תקדים", נכתב.

עוד נכתב כי "קיימת תחושה בציבור של סדר עדיפות שגוי בהקצאת משאבים אדירים לטיפול בבני ההתיישבות מול אלפי אירועים לאומניים ופליליים הפוגעים יום יום במתיישבים ובכוחות צה"ל יום יום".

בסיום נכתב כי הדרך היחידה להשבת האמון היא הקמת ועדת חקירה חיצונית, שאינה משטרתית, על מנת לבדוק את נהלי המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י".

בין ראשי המועצות החתומים על המכתב: יו"ר מועצת יש"ע - דויד אלחייאני, ראש עיריית מעלה אדומים - בני כשריאל, ראש מועצת שומרון - יוסי דגן, ראש מועצת בנימין - ישראל גנץ, ראש מועצת גוש עציון - שלמה נאמן, ראש מועצת הר חברון - יוחאי דמרי, ראש מועצת בית אל - שי אלון, ראש מועצת קדומים - חננאל דוראני, ראש מועצת קריית ארבע - אליהו ליבמן, ועוד.

בתוך כך, הדרישה הציבורית לחקירת אירוע מות הנער מתגברת, אמש (חמישי) הפגינו מאות, זה הערב הרביעי ברציפות, בנקודות רבות ברחבי הארץ במחאה על מות הנער. במוצ"ש צפויה להתקיים הפגנה מול המשרד לביטחון פנים, בסמוך למטה הארצי של המשטרה בירושלים בה ידרשו המפגינים מהשר אוחנה להקים ועדת בדיקה חיצונית לחקירת מותו של הנער בידי שוטרים.

אהוביה סנדק יהודה ושומרון אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד