כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

יהודי רוסיה תומכים: בטלו את שעון הקיץ

20 שנה אחרי שנחקק חוק 'שעון קיץ, הורה נשיא רוסיה לבטלו • החוק יועבר בפרלמנט בימים הקרובים • "ביטול שעון הקיץ ברוסיה יביא להקלה משמעותית גם ליהודים", אומר רבה הראשי של רוסיה

יהודי רוסיה תומכים: בטלו את שעון הקיץ

אם בישראל שאלת שעון הקיץ קשורה לציבור שומרי התורה והמצוות, בכל הנוגע ללוח הזמנים היהודי, הרי שברוסיה על אחת כמה וכמה. הסיבה: ימי הקיץ הארוכים שמתארכים בשעה נוספת עם החלת שעון הקיץ.

כך קורה, שהשבתות בימות הקיץ ברוסיה, יוצאות לאחר השעה 12 בלילה! לא פלא איפה שבבתים רבים במוסקבה, עורכים ביום ראשון בבוקר 'הבדלה' נוספת, לילדים שכבר הלכו לישון בשבת אחר הצהריים.

כך גם לגבי עריכת "הסדרים הציבוריים" בחג הפסח, כאשר השעה המאוחרת מקשה על אלפי היהודים הבאים לסדרים. גם תפילת ערבית וספירת העומר, שעות סיום הצום בתעניות שבעה עשר בתמוז, תשעה באב, צום גדליה ויום כיפור, מתארכות עד לשעות מאוחרות ועוד.

בימים אלה מועלית הצעת חוק בפרלמנט הרוסי, לביטול שעון הקיץ. ההצעה באה בעקבות מחקרים מעמיקים, המלמדים שאיבוד השעה בתחילת החלפת השעון והוספתה בסיום התקופה, גורמים להפסדים גדולים למשק הרוסי, ואף תורמים לעליה תלולה בתאונות הדרכים, מה עוד ששעה זו גורמת להגדלת הפרשי הזמן בין הערים הרחוקות ברוסיה הענקית.

מה שאולי פחות ידוע, זו העובדה ששעון הקיץ קיים ברוסיה רק כעשרים שנה. באותן שנים, עם נפילת השלטון הקומוניסטי ופירוק ברית המועצות, חוקקו אנשי הממשל - ברצותם להידמות לעולם החופשי - את חוק 'שעון קיץ', שלא הונהג ברוסיה עד לאותם ימים.

עשרים שנה לקח לרוסיה להבין, שמה שהיה טוב במשך מאות שנים, טוב יותר גם עכשיו, ונשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, הורה לפרלמנט הרוסי להביא לביטול שעון הקיץ.

"ביטול שעון הקיץ ברוסיה יביא להקלה משמעותית גם ליהודים", אומר רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר לתקשורת המקומית, כמו גם לחברי פרלמנט רוסיים, לאחר שההחלטה הסופית לבקשת הנשיא, תלויה ברוב חברי הפרלמנט, האמורים להעביר את החוק באופן סופי בימים הקרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד