י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
באו לקלל ויצאו מברכים

גם בליכוד מודים: גדעון סער מקבל 20 מנדטים

במפלגת השלטון עסוקים בימים האחרונים במזעור נזקים בעקבות העריקה של גדעון סער וקבוצת חברי כנסת ושרים נוספים ואף התקוממו נגד סקר מעריב שזלזל בכוחו של הליכוד והגדיל את כוחו של סער. בתגובה פרסמו בליכוד את תוצאות הסקר הפנימי שלהם

גם בליכוד מודים: גדעון סער מקבל 20 מנדטים
בנימין נתניהו/גדעון סער צילום: תומר נויברג/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ימים בודדים לאחר שהכנסת פוזרה באופן רשמי, ובמפלגת השלטון מנסים למזער נזקים עם העריקה של גדעון סער ואיתו עוד מספר חברי כנסת, הבולט שבהם איש אמונו של נתניהו שר המים זאב אלקין, המערכת הפוליטית הופתעה מהמהלך של אלקין והיו מי שהחלו להיזכר בתקופת קדימה שם החל אלקין את דרכו.

ב'מעריב' פרסמו הבוקר סקר לפיו הליכוד מקבל 26 מנדים, וגדעון סער ותקוותו החדשה 21 מנדטים הפרש של 5 בלבד בין 2 המפלגות.

עוד עלה מהסקר כי יש עתיד של לפיד מקבלת 15 מנדטים, בנט עם ימינה מקבלת אחד פחות - 14 מנדטים, המשותפת יציבה על 11 המנדטים שלה, ש"ס ויהדות התורה מקבלות 8 ו-7 מנדטים בהתאמה, מר"צ וליברמן גם כן 7 מנדטים כל אחת מהן, סוגרת את הרשימה מפלגת כחול לבן עם 4 מנדטים בלבד.

בליכוד מאד לא אהבו את נתוני הסקר של מעריב, או לאור כך שצמצמו את כוחו של הלכוד ל-26 מנדטים בלבד או לאור כך שהגדילו את סער ל-5 מנדטים הפרש בלבד, וחשפו בתגובה סקר פנימי שערך עבור הליכוד מכון סמית.

תוצאות הסקר

מהסקר של מכון סמית שנערך עבור הליכוד עולה כי הליכוד עומד איתן עם 30 המנדטים שלו, טענו בתגובה בליכוד. המפתיע הוא המשך נתוני הסקר שפרסמה מפלגת הליכוד, על פי הסקר 'המורדים' 'העורקים' 'הממורמרים' בהנהגתו של גדעון סער מקבלים 20 מנדטים והם המפלגה השנייה בגודלה.

עוד עולה מהסקר של הליכוד כי המפלגה השלישית בגודלה היא זו של יאיר לפיד עם 16 מנדטים, ימינה והרשימה הערבית המשותפת מקבלות 11 מנדטים כל אחת, המפלגות החרדיות יציבו אף הן ש"ס עם 8, יהדות התורה עם 7, ליברמן מקבל אף הוא 7 מנדטים, מרצ מסתפקת ב-6 מנדטים, וגם בסקר הזה סוגר את הרשימה גנץ עם 4 מנדטים בלבד.

יצויין כי גם לפי תוצאות הסקר של הליכוד עצמו נראה כי הליכוד לא יוכל להסתפק בגוש הקודם שלו, הליכוד - 30, החרדים - 15, ימינה - 11, מביאים אותו ל-56 מנדטים, על אביגדור ליברמן כבר הוכח שהמקרה היחיד בו מילה שלו זו מילה זה כשמדובר להסב יחד עם נתניהו בשולחן הממשלה, על יאיר לפיד הטילו החרדים ווטו, גם אם נצרף את כחול לבן אין לנתניהו קואליציה בלא להזדקק או לתמיכה מבחוץ של רע"מ, או לתמיכת מפלגתו של גדעון סער.

 

גדעון סער הליכוד בחירות סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד