י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אין לפגוע בסדרי הלימודים בסגר

דעת מנהיגי הפלג הירושלמי על סוגיית החיסונים

ראש הישיבה הגר"א דויטש והפוסק הגר"ע אויערבאך מתייחסים לנושא החיסונים והסגר השלישי: "אין בזה הוראות לכלל. אמנם דעת רופאים מומחים ויודעי דבר שמ"מ ע"פ מה שנראה עתה אין בזה חשש נזק וסכנה"

דעת מנהיגי הפלג הירושלמי על סוגיית החיסונים
הגר"א דויטש והגר"ע אויערבאך צילום: באדיבות המצלם

בפלג הירושלמי של בני תורה מתייחסים הבוקר (שישי) לראשונה לסוגיית החיסונים כנגד נגיף הקורונה.

מנהיג הפלג הירושלמי ראש הישיבה הגאן רבי אשר דויטש הביע את דעתו במכתב המתפרסם הבוקר בעיתון הפלס: "דעת הרופאים כי אין בחיסונים חשש נזק וסכנה ולמעשה כ"א ישקול על פי מצבו האישי".

במכתב אליו מצטרף הגאון רבי עזריאל אויערבאך יש התייחסות לסגר השלישי: "אין לפגוע בסדרי הלימודים כלל במוסדות החינוך והיכלי התורה, ח"ו לבטל תורה ולעשות ילדי ישראל הפקר לבטלה אשר היא אם כל חטאת, וכבר ראינו החורבן הנורא אשר נגרם עי"ז למאות ואלפים"

במכתב כותבים "נחרדנו לשמוע על אשר מבקשים לנסות ולפגוע שוב בסדרי לימודיהם של מוסדות החינוך והישיבות הק' באמצעות כל מיני הוראות ממשלתיות באמתלה של ענייני בריאות וכדו'. וכבר אמורה מילתנו כי ח"ו וח"ו לבטל תורה ולעשות ילדי ישראל הפקר לבטלה אשר היא אם כל חטאת".

"כבר ראינו החורבן הנורא אשר נגרם עי"ז למאות ואלפים אשר מאז נסגרו דלתי לימודיהם בעדם, לגמרי או למחצה, ומאז עשו אנשי השלטון אנדרלמוסיה בכל זה, הרבה מאוד ניזוקו ברוחניות וחלקם ירדו מן הדרך רח"ל, והמתעסקים הגורמים לכך הרי הדבר תלוי בהם באחריות נוראה לדורות, ואוי לנו שכך עלתה בימינו".  

"ועל כן דבר ברור שאין לפגוע בסדרי הלימודים כלל, ואמנם יש לשמור כללי הזהירות כמידת האפשר, אבל פשיטא שאין כל הצדקה לפגוע בכל הנוגע לסדרי החינוך והיכלי התורה.

והנה כל זה בא מאז ירד בלבול גדול, ובשל אותה צרה של המחלה המהלכת ה"י, נעשו כל מיני תעמולה להפוך את גורמי השלטון ל"בעלים" כביכול על הפרט והכלל, וכאילו יש רק מצוה אחת ויחידה בתורה לעסוק בענייני הבריאות ולהגות יומם ולילה בענייני מחלה זו, לדחות הכל ולבטל הכל מפני זה, והרבה נזק ברוח ובנפש נגרמו מזה כאשר עינינו הרואות".

לסיום מתייחסים לחיסון "ויחד עם זה יש להמשיך ולשמור ענייני הזהירות הנצרכים בשמירת הנקיות ושלא להדביק ולהידבק, כידוע. ועינינו אל השי"ת הרופא כל בשר ומפליא לעשות, בתפילה ובתחינה שיסיר מעלינו כל נגע ומחלה, וכל חולי ישראל יחזרו לאיתנם במהרה".

"ובדבר החיסונים, גם בזה יעשה כאו"א בשיקול כמו בכל עניני הבריאות המצטרכים לו, ואין בזה הוראות לכלל. אמנם דעת רופאים מומחים ויודעי דבר שמ"מ ע"פ מה שנראה עתה אין בזה חשש נזק וסכנה, למעשה ישקול כל אחד עם רופאו הפרטי שעליו סומך בכל ענייני בריאותו וע"פ מצבו האישי ומידת ההשתדלות שנוקט בכל ענייניו".

הפלג הירושלמי הרב אשר דויטש הרב עזריאל אויערבך חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד