י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החששות, הפחדים והתוכניות

סגה"ש מקלב מודה: "סיכוי שנתניהו לא ינצח; לא פוסלים את סער"

בעוד כ-3 חודשים אזרחי ישראל ייצאו אל הקלפי זו הפעם הרביעית בשנתיים האחרונות | השדה הפוליטי נראה מדמם, התמורות הפוליטיות והעריקות מסמנים כי בבחירות הקרובות המפה כולה תשתנה | בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי' נשמע מקלב כשהוא בוחר לדבר על הכל | האזינו

סגה"ש מקלב מודה: "סיכוי שנתניהו לא ינצח; לא פוסלים את סער"
אורי מקלב צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

סגן השר מיהדות התורה חה"כ אורי מקלב השתתף בכנס עם מנהלי מטות של 'יהדות התורה' ולא הסתיר את החשש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב את הממשלה הבאה, אך רק לאחר שהוא וידא כי השיחה לא מוקלטת הוא שלף את תוכנית המגירה.

מקלב שוחח עם הפעילים תוך שהוא מצהיר פעמיים בשיחה שנמשכה עשר דקות כי יהדות התורה תתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו, לפחות כלפי חוץ.

בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' ונחשפות כאן לראשונה, נשמע סגן השר אורי מקלב מתייחס למצב הפוליטי עם היציאה לבחירות רביעיות בתוך שנתיים, כשלדבריו "המצב הפוליטי מאוד מורכב, בחירות רביעיות זה טירוף, במצב שהנגיף מתפרץ יש השלכות קשות לזה, אולי יהיה סגר עד כמעט לפני הבחירות, יש אנשים שנצרב אצלם המרמור וייתכן ולא יצאו להצביע או שיצביעו למפלגות אחרות", הוא פותח.

מקלב מתייחס למצב הפוליטי שנוצר עם הקמת מפלגתו החדשה של גדעון סער, "יש מפלגות חדשות שעלו למגרש, שחקנים חדשים, מצד אחד אנחנו רואים שכחול לבן מפלגת אווירה היית נראית כמן מפלגה יציבה ומה שהפיל אותם זה חוסר הניסיון ואי יכולת לקרוא את המפה הפוליטית", מציין מקלב, כשהוא מתייחס לבני גנץ, "הוא יודע לקרוא מפות מוצפנות ויש לו חוש ניווט, יכול להיות שיש לו מומחיות צבאית אבל המפה הפוליטית היא שונה והקודים שם שונים, הניווט היה משובש".

"המפה הפוליטית לא פשוטה", מוסיף ומתריע מקלב בפני מנהלי המטות, "אני אומר את זה כי מרגיש לי חופשי שאני במקום סגור". בהמשך השיחה מתייחס מקלב למצב בו נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, "גדעון סער ואלקין הם אנשים שאנחנו יודעים לעבוד איתם, הם אנשים ראויים", לטענתו, "יש חשש שהליכוד מתפצל לשתיים, לא יודעים מי עוד הולך, יש אנשים שעוד מסוגלים ללכת, כאלה שפגעו בהם", מקלב מעריך כי סער יקבל כוח פוליטי, "יגידו שזה הליכוד האמיתי".

מקלב הבהיר כי יהדות התורה הולכת עם נתניהו, הוא הסביר: "אנחנו הולכים גם בגלל הכרת הטוב שיש, וגם בגלל הניסיון אנחנו אומרים גם עכשיו שאנחנו הולכים עם נתניהו, אבל אין ספק שיכול להיות מצב שהוא לא יצליח להקים ממשלה, ככל שהוא יעבור את ה-30 ואנחנו נגדל אז נלך לממשלה של משהו מוכר ומשהו יציב", אומר מקלב.

חה"כ מקלב בסיור במטות

מקלב חזר שוב: "אנחנו הולכים עם נתניהו", אבל התריע בשנית, "יש חשש במפה הפוליטית שנתניהו לא יוכל להקים את הממשלה, ההבדל יהיה לא שאלה של שישים ואחד או לא אלא האם יהיה אפשר להקים ממשלה, מה יהיו הגושים. אנחנו לא פוסלים אף אחד יש מי שפוסל אותנו ומכפיש ומשמיץ כמו ישראל ביתנו, יש מי שרוצה את ההתקרבות שלנו, אם נעלה עוד קצת נוכל להביא עוד מנדט!, בכמה מאות קולות נוכל להביא עוד מנדט", תוך שהוא חותר קדימה, "לכל דבר יש השלכה מוניציפאלית. זה קשה ונעשה כל מאמץ".

על בחירות בזמן קורונה הוא אמר "אופן הפעילות שלנו שונה, אנחנו עובדים בביקורים בכנסים ופרטני, בעצרות גדולות כל זה בקורונה לא יכול להיות. אין לנו רשתות ואנחנו מקווים עד אז להיות אחרי זה".

מקלב לא ויתר והוסיף עוד, משפט שיפתח חזית עם מפלגת האחות ש"ס, כשהוא אומר לפעילים, "אנחנו רוצים בפריפריה להשקיע יותר בבחירות הללו".

אורי מקלב בחירות 2021 ביבי נתניהו יהדות התורה גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד