א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המוטציה מתפשטת

סיכום חדשות השבת: קורונה והסכם השלום

סיכום חדשות השבת: שתי רקטות נורו לאשקלון, מטוסי חיל האוויר תקפו בתגובה | מכונית תופת בארה"ב ושיחת טלפון של רה"מ עם מלך מרוקו 

סיכום חדשות השבת: קורונה והסכם השלום
מעבדה. אילוסטרציה צילום: unsplash

בליל שבת שתי רקטות נורו מהרצועה לעבר העיר אשקלון ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. שלושה בני אדם הגיעו למיון בבית החולים ברזילי שבאשקלון לאחר שנפגעו בדרכם למרחב המוגן. כמו כן, צעירה נוספת הגיעה למיון לאחר שלקתה בחרדה.

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה, בתגובה לשיגור הרקטות. בין היעדים שהותקפו היה אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתית תת קרקעית ועמדה צבאית של חמאס.

מכונית תופת התפוצצה במרכז העיר נאשוויל שבארה"ב. הרשויות מאמינות שמדובר בפעולה מכוונת אבל לא נאמר האם מדובר בפיגוע טרור. מהפיצוץ נפצעו שלושה בני אדם, אך לא באורח קשה ונזק נגרם לבניינים הסמוכים.
ראש הממשלה נתניהו שוחח בטלפון עם מלך מרוקו, מוחמד השישי, והזמין אותו להתארח בישראל. נתניהו סיפר למלך מרוקו על ההתלהבות הרבה בארץ לאור הסכם השלום והודה לו על אירוח המשלחת הישראלית בראשות היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת.
בני ברק: בן 5 נכווה ממים חמים בביתו ונפצע באורח בינוני. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים שניידר כשהוא סובל מכוויות בדרגה ב' בכ-27% בפלג גופו העליון.

שבעה חולי קורונה מתו במחלקה לטיפול נמרץ בבית חולים פרטי בעיר אל-עובור שבמצרים, שנמצאת 30 ק"מ צפונית מהבירה קהיר, כתוצאה משריפה שפרצה במקום. חמישה בני אדם נוספים נפצעו. על פי חקירה ראשונית, הסיבה לפרוץ השריפה היא קצר חשמלי. בית החולים פונה ונסגר.

‏יו"ר רשות האסירים ברשות הפלסטינית, קדרי אבו-בכר הודיע כי ישראל תחל בימים הקרובים לחסן מפני קורונה את האסירים הפלסטינים השוהים בבתי הכלא שלה. אבו-בכר הוסיף כי שב"ס הודיע להם כי החיסון ינתן למי שירצה ולא בכפיה ושכמה אסירים כבר הודיעו על כוונתם להתחסן.

מקרה ראשון של המוטציה הבריטית אובחן השבת בצרפת. בתוך כך, מדינות האיחוד האירופי החלו במהלך היום בהפצת החיסון של פייזר נגד הקורונה, לקראת תחילת מבצע החיסונים. אתמול, חצה מספר הנדבקים באירופה את רף 25 המיליון.

אשקלון שיגור רקטות חמאס פייזר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד