י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בגלל סעיף קטן

מסתמן: גנץ צפוי להפוך לראש ממשלה בנובמבר

אין שום ייאוש: למרות כי היה נדמה שהמשבר הפוליטי והיציאה לבחירות סתמו את הגולל על כהונתו של גנץ כראש ממשלה בישראל, הרי שסעיף קטן בחוק עשוי להעניק לו את הטייטל היוקרתי כבר בחודש נובמבר הקרוב

מסתמן: גנץ צפוי להפוך לראש ממשלה בנובמבר
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בשבוע שעבר, לאחר כחצי שנה של תככים ואיומים הדדיים, הכנסת ה-23 התפזרה ומדינת ישראל יצאה למערכת בחירות נוספת - רביעית במספר בתוך שנתיים בלבד.

אולם בעוד שכל הפרשנים הספידו את יו"ר כחול לבן בני גנץ שחלם להיות ראש ממשלה ביום מן הימים, כעת מתברר כי החלום עדיין לא נגוז וכי סעיף קטן בהסכם הקואליציוני עשוי להגשים לו את החלום.

על פי הדיווח של כתבת הכנסת של חדשות 12, דפנה ליאל, מבדיקה משפטית שהתקיימה בימים האחרונים, עולה כי גנץ צפוי להפוך לראש ממשלה בחודש נובמבר 2021. 

במידה ובבחירות הקרובות שיתקיימו בעוד שלושה חודשים אף אחד מן המועמדים לא יצליח להרכיב ממשלה, מדינת ישראל תצא לבחירות חמישיות. במצב הזה, כיוון שעל פי ההסכם הקואליציוני בחודש נובמבר גנץ אמור להחליף את נתניהו - שבמידה ונצא לבחירות נוספות ימשיך לכהן כראש ממשלה, גנץ צפוי להחליפו ונתניהו יהיה ח"כ מן המניין.

נציין כי התרחיש לא מופקע כלל וכלל כיוון שעל פי הסקרים האחרונים לכל אחד מן המועמדים יהיה קשה עד בלתי אפשרי להרכיב ממשלה, וייתכן מאוד שנצא למערכת בחירות חמישית.

המצב הזה - שבו גנץ עשוי להפוך לראש ממשלה, צפוי לנווט את המשך דרכו הפוליטית ועשוי לגרום לו להמשיך בראשות כחול לבן עד שיתבהרו הפרטים.

הסכם קואליציוני בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד