ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לאחר שנים

פרוש מצא את האזיקים; והח"כ שנעזר בקאוצ'ר

הטור השבועי 'בשלוש קריאות' עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים בפוליטיקה החרדית - עליהם לא תקראו בשום מקום אחר • והשבוע עם פיזורה של הכנסת ה - 23, האזיקים של פרוש שנמצאו, מי הח"כ החרדי שנעזר בקאוצ'ר? והחברותא של איש אמונו של הגר"ח עם המשנה ליועהמ"ש

פרוש מצא את האזיקים; והח"כ שנעזר בקאוצ'ר
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

'שלוש קריאות' התרגש השבוע יחד עם עוד קבוצה של חברי הכנסת שסוף סוף שוב יתקיימו בארץ בחירות, כמו חלק מחברי הכנסת גם 'שלוש קריאות' לא בטוח שיזכה לחזור לכנסת ה 24, אבל לפחות נהנה עד אז ממערכת בחירות שונה שטרם הכרנו משלושת המערכות הקודמות.

קריאה ראשונה: הח"כ החרדי שנעזר בקאוצ'ר

בקומת לשכות 'הילטון' (כינוי ללשכות הישנות במשכן הכנסת), יושב לו חבר כנסת, ייתכן וגם הוא כמו 'שלוש קריאות' יזכה לראות את הכנסת דרך 'בחדרי חרדים' או שמא הוא יעדיף לדבר בשבת עם החברים שלו בכיכר של פתח תקווה ולנייעס על הכנסת.

מדובר בשלוחא דרבנן הנציג העשירי ביהדות התורה 'המאוחדת' ח"כ אליהו ברוכי, ש'שלוש קריאות' צפה בנאומים הראשונים שלו מאז הגיע לכנסת, וגם צפה בנאומים האחרונים אך שם הרגיש מיד הבדל, בתנועות הידיים, ההיבטים, הטון, ושאר הדברים הטובים של נואם.

מבירור עולה כי ברוכי נעזר נעזר בקאוצ'ר שהביא תוצאות מה שנראה כי אולי קם המתחרה לנתניהו, אם כי ההערות ששלח באמצע הנאום הארוך של פינדרוס לא הצחיקו כלל.

קריאה שנייה: החברותא של המשנה ליועמ״ש עם המקורב לשר התורה

ונסיים בדברי תורה, לא שלנו, אלא של צמד הפרקליטים שנפגשים מידי שבוע לחברותא קבועה, עו"ד מנחם הבלין מהמקורבים הגדולים של החצר ברשב"ם 23, שיחד עם המשנה ליועהמ"ש עו"ד רז נזרי יושבים ללמוד.

לא הצלחנו לגלות מה הם לומדים, אבל גם 'שלוש קריאות' היה רוצה חברותא מפולפל כמו המשפטן הבקיא רז נזרי. 

קריאה שלישית: חתיכת היסטוריה לסיכום

היסטוריה במשכן, כמעט שש שנים לאחר הנאום המפורסם של חבר האופוזיציה מאיר פרוש, שקשר את עצמו באזיקים מיל לדוכן הכנסת, הקבוע ציינו בלשכתו פיסת היסטוריה.

מתברר כי המפתח למגירה בה נשמרו האזיקים, נעלמו, במשך שנים ביקש פרוש לפתוח את המגירה ולקחת את המוצר ההיסטורי למוזאון שהוא צפוי להקים במשרדי המפלגה המיתולוגים ברחוב פרס בירושלים אך המפתח לא נמצא.

השבוע בפעילות אינטנסיבית נמצא המפתח והמגירה נפתחה בחגיגות. סגן השר התקשה להסתיר את השמחה על פניו, אך מיד נזכר בעצב של הגזירות באותם ימים.

'שלוש קריאות' גילה כי מדובר בכלל באזיקי רגלים, אך מכיוון שאין לו תוכניות בקרוב להיעצר או לשבת בכלא, הוא מיהר לחוש את תחושת האזיקים, ועל הדרך עשה מחווה למחאה של ח"כ משה ארבל השבוע.

האזיקים של פרוש

שלוש קריאות עומר ינקלביץ מנחם הבלין מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד