י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בראיון לאתר סעודי

דובר צה"ל לא מכחיש: "צוללות שטות למקומות שונים"

על רקע הדיווחים כי צוללת ישראלית נשלחה לאיראן במטרה לעורר הרתעה, דובר צה''ל לא מכחיש: "הצוללות הישראליות שטות ברוגע למקומות שונים - רחוקים וקרובים"

דובר צה"ל לא מכחיש: "צוללות שטות למקומות שונים"
חיל הים הישראלי על צוללת צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מתייחס לחשיפת 'כאן חדשות' בריאיון לאתר סעודי. על פי הפרסום, גורמי מודיעין ערביים אמרו ל'כאן חדשות' כי צוללת של חיל הים הישראלי חצתה ביום ראשון שעבר את תעלת סואץ באופן גלוי מעל פני המים בדרכה לאיראן

"הצוללות הישראליות שטות ברוגע למקומות שונים - רחוקים וקרובים": דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן אמר ביום שישי בריאיון לאתר הסעודי 'אילאף', שמקום מושבו בלונדון, כי אינו יכול לאשר את חשיפת 'כאן חדשות' לפיה הצוללת שחצתה בשבוע שעבר את תעלת סואץ ושטה לכיוון המפרץ הפרסי היא צוללת ישראלית. עם זאת, זילברמן ציין כי צה"ל פועל בחופשיות בכל מקום במזרח התיכון ובמדינות שאין לישראל גבולות איתן ואפילו הרחק מכך.

כזכור בשבוע שעבר דווח, כי צוללת של חיל הים חצתה את תעלת סואץ באופן גלוי ובאישור מצרי, לכיוון המפרץ הפרסי. הגורמים העריכו שישראל ניסתה להעביר מסר לטהראן. מצה"ל נמסר לאחר הפרסום שהם לא מתייחסים לפרסומים מסוג זה.

בריאיון הבהיר זילברמן כי ישראל עוקבת מקרוב אחר התנועות של איראן באזור. לדבריו, איראן עלולה לנסות לתקוף את ישראל מעיראק ומתימן, ועל כן העין של ישראל עוקבת לאחרונה אחר שתי המדינות האלה. הוא הוסיף כי הפיקוד של המטה הכללי הנוכחי ניחן בחשיבה התקפית ויצירתית שעולה בקנה אחד עם התנאים והצרכים העתידיים.

דובר צה"ל נשאל בריאיון לגבי מלחמה אפשרית בשנת 2021 באזור. הוא הסביר כי כל דבר יכול להשתנות ברגע ומלחמה באזור יכולה לפרוץ באופן פתאומי. "השיקולים שידועים לנו היום יכולים להשתנות מסיבה לא ידועה", אמר.

זילברמן אמר כי אינו מודע לכוונה או תוכנית איראנית מסוימת לנקום על החיסול של אבי תוכנית הגרעין האיראנית מוחסן פחריזאדה, שמיוחס לישראל. דובר צה"ל ציין בריאיון כי היו תקיפות סייבר איראניות נגד אתרים ישראליים אזרחיים הקשורים לצבא ולמתקנים ישראליים, אך הנזק היה קל. לדבריו, ישנה אפשרות שהמאמצים האיראניים יוכפלו בתחום הזה.

צה"ל צוללת סעודיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד