י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נלחמים בנגיף

נשיא טורקמניסטן מציג: 'במבליק' למיגור הקורונה

לאחר שבתחילה אסרו השלטונות להזכיר את הנגיף, הומלץ על שימוש בעשנו של הצמח 'פיגם מצוי' על מנת להילחם בנגיף, כעת הגיע תורו של צמח הליקריץ כמומלץ למיגור נגיף הקורונה גם בכמות קטנה

נשיא טורקמניסטן מציג: 'במבליק' למיגור הקורונה
ליקריץ צילום: pixabay

לאחר שצמח הליקריץ המכונה בעברית 'שוש קירח' נוצל עד כה לייצור סוכריות המתקת משקה הערק וכן שימוש כמייצב קצף בחומרים המיוחדים לכיבוי אשר, בימים האחרונים הועיד לו נשיא טורקמניסטן ייעוד נוסף, והוא: סיוע במלחמה נגד נגיף הקורונה.

נגיף הקורונה משבש את חיינו כבר שנה תמימה חברות תרופות רבות מנהלות מרוץ אחר מציאת חיסון שיעצור וימגר את ההדבקה של הנגיף, על פי דיווחים בכלי התקשורת בעולם נשיא טורקמניסטן גורבנגולי ברדימוחמדוב מצא את הליקריץ כתרופה לנגיף הקורונה.

ברדימוחמדוב המחזיק ברקע רפואי בעקבות תפקידו כרופא שיניים בעבר, כמו גם כהונה בתפקיד שר הבריאות של טורקמניסטן הצהיר כי אפילו כמות קטנה של צמח הליקריץ - שוש קירח, אפילו מהול במים יכול לעצור את הנגיף מלהתרבות עוד.

זה לא הפתרון היחיד אותו הציג נשיא טורקמניסטן, בתחילת הקיץ המליץ הנשיא להשתמש בעשן שריפת צמח 'פיגם מצוי' על מנת לעצור את הנגיף מלהדביק עוד ועוד אזרחים במדינה. צמח הפיגם ידוע כמועיל בכמה 'תרופות סבתא' כמו בישול הענפים בשמן זית וטפטוף ממנו לאוזן הכאובה.

בנוסף דווח כי מוקדם יותר בניסיון לשמור על מדינתם נקייה מקורונה משימה שצלחה בידם לפחות בתחילת ההתפרצות, אסרו הרשויות להזכיר את המילה 'קורונה' כמו גם נאסר לחבוש מסכה או לאזכר את הנגיף.

סוכריות ליקריץ קורונה טורקמניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד