י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נתוני שיא

ישראל במקום השני בעולם במספר המתחסנים

הגל השלישי בשיאו ואיתו מבצע החיסונים שנערך במדינת ישראל |  נתניהו הצהיר הערב כי בתוך חודש ישראל תצא מהמגפה והנתונים המתפרסמים מראים כי בחסדי שמים התחזית לא מופקעת בעליל

ישראל במקום השני בעולם במספר המתחסנים
ראה"מ נתניהו מתחסן לנגיף קורונה צילום: לע"מ

על רקע הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (מוצ"ש) כי בתוך 30 יום כמחצית מאזרחי ישראל יקבלו חיסון נגד קורונה, מנתוני משרד הבריאות עולה כי ישראל נמצאת במקום השני בעולם במתן חיסונים- שבוע בלבד מאז החלה במבצע.

266 אלף ישראלים כבר קיבלו את החיסון לקורונה מאז תחילת מבצע החיסונים ביום ראשון האחרון – כך עולה מנתונים שפורסמו בחדשות 12. ככל הנראה המספר האמיתי גבוה בהרבה, שכן משרד הבריאות לא אוגר נתונים במהלך השבת.

מאה אלף איש התחסנו בקופת החולים כללית, 57 אלף במכבי, 23 אלף במאוחדת, 16 אלף בלאומית ו-70 אלף עובדים בבתי החולים. עד כה התחסנו בישראל 2.41 איש על כל 100 נפש, נתון שמציב את ישראל במקום השני בעולם במספר המתחסנים.

בממוצע לנפש עולה כי 2.41 איש התחסנו בישראל על כל 100 נפש, זאת לעומת 2.97 בבחריין שתפסה את המקום הראשון במספר המתחסנים לנפש. בבריטניה שהחלה את מבצע החיסונים שבוע לפני ישראל התחסנו 1.18 איש על כל 100 נפש, בארה"ב 0.3, ברוסיה 0.14, בקנדה 0.12, בסין 0.07 ובעולם כולו 0.04 איש על כל 100 נפש.

נזכיר כי שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה בשבוע שעבר את קופות החולים להגיע ליעד של 100 אלף מתחסנים ביום.

בראיון שהעניק לגלי צה"ל בשבוע שעבר אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי הוא מעריך שתוך שבוע-שבועיים החיסונים ייפתחו לאוכלוסיות נוספות. "עוד פחות מחודש, כשבוע-שבועיים, ייפתחו החיסונים גם לאוכלוסייה הצעירה", אמר. לדבריו, "התורים לאוכלוסיות סיכון שנקבעו לעוד חודש-חודש וחצי יוקדמו. לא תהיה המתנה כזאת".

חיסון לקורונה ביבי נתניהו יולי אדלשטיין בחריין ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד