י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תוכניות האירוח בשבת

בנט התראיין וסמוטריץ' עקץ: "אינני יכול לתת ידי לחילול שבת"

יו"ר מפלגת 'ימינה' חה"כ נפתלי בנט, העניק ראיון ששודר במהלך השבת וקרא לעוקביו לצפות בו מייד עם צאתה | עמיתו לסיעה חה"כ סמוטריץ' לא נותר אדיש ופרסם את דעתו על כל תוכניות האירוח המשודרות בשבת | "ברית עולם"

בנט התראיין וסמוטריץ' עקץ: "אינני יכול לתת ידי לחילול שבת"
'נפתלי בנט/בצלאל סמוטריץ צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ימינה נפתלי בנט התארח בליל שבת בתוכנית האירוח 'אופירה וברקו', התוכנית מצולמת תמיד קודם כניסת השבת אך משודרת למגינת לב לאחר כניסתה, בנט אף הזמין את עוקביו לצפות בתוכנית לאחר השבת, ואילו שותפו למפלגה בצלאל סמוטריץ' מיהר לעקוץ.

מבלי להזכיר את שמו של בנט או את הראיון, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ פרסם ציוץ בו הוא הסביר "למה אני לא מתראיין בתכניות שמשודרות בשבת?", תוך שהוא טוען כי מדובר בחילול שבת למרות שזה מצולם קודם השבת.

סמוטריץ' כתב, "כשהתחלתי את דרכי בעשיה הציבורית בתנועת 'רגבים' קיבלתי הצעות רבות להתראיין לתכניות שמצולמות לפני שבת ומשודרות בשבת, כאשר במהלך השידור ישנה כתובית שמבהירה לצופים שהתוכנית צולמה לפני שבת. "יש פוסקים שמתירים את זה", הסבירו לי, "וזה חשוב כי ליל שבת הוא זמן שיא בצפייה וממילא ביכולת להעביר את המסרים שלך לציבור הרחב", הוא כתב.

"התייעצתי עם אבי מורי", סיפר חה״כ סמוטריץ', "שהוא תלמיד חכם ופוסק הלכה, והחלטנו בקלות רבה שלא. הסיבה היא פשוטה: כל דבר שאנחנו עושים אמור להיות לתועלת. אנחנו לא מתראיינים כי זה כיף אלא כדי להועיל, אחרת זה פשוט בזבוז זמן. כאנשים מאמינים אנחנו יודעים שבעולמו של ריבונו של עולם שום דבר טוב לא יכול לצאת מעבירה".

חבר הכנסת הדתי תקף, "כשיהודים יושבים ומחללים שבת בצפייה בטלוויזיה שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה, גם אם לרגע זה נראה ככה. יש לקב"ה מספיק דרכים לעזור לנו להסביר, לשכנע, ולהעביר את המסר, גם בלי שנכאיב לו ונשתמש בפלטפורמות שמחללות שבת". כשהוא מוסיף ועוקץ את ראש מפלגתו, "אם שום דבר טוב לא יכול לצאת מלהתראיין לתכניות שמשודרות בשבת אז זה סתם בזבוז זמן, ואני מאלה שעובדים קשה ופשוט אין להם זמן מיותר לבזבז...".

עוד הוסיף סמוטריץ׳ וכתב שהוא מכוון לבנט, "כשנכנסתי לכנסת נוסף להחלטה הזו גם שיקול ציבורי שקשור למסר, לאחריות, ולדוגמא אישית", לטענתו, "כחבר כנסת במפלגה דתית, שלוקחת אחריות על חיזוק הזהות היהודית של מדינת ישראל ובכלל זה שמירת השבת במרחב הציבורי, אינני יכול לתת ידי לחילול שבת ולהשתתף בתכניות שעושות זאת", הוא מציין, "מאז ועד עתה, בכל שנות העשייה הציבורית שלי, אני מקפיד לא להתראיין בתכניות שמשודרות בשבת. מעולם לא הרגשתי שהפסדתי מכך משהו". שהוא מסיים בציטוט המפורסם "יותר ממשמרו ישראל על השבת, שמרה השבת על ישראל".

נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ אופירה וברקו שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד