י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"החיילים הלשינו"

מהומה בבעלזא: השוטרים הגיעו בליל שבת

בליל שבת הגיעו שוטרים לבית הכנסת של חסידי בעלזא באנטוורפן, ולקחו פרטים של החסידים ששהו במקום | החסידים כולם, ייאלצו להופיע בבית המשפט שם יוחלט לגבי הטלת קנס | צפו

מהומה בבעלזא: השוטרים הגיעו בליל שבת
המהומה מחוץ לביה"כ צילום: הטלוויזיה הבלגית

בליל שבת (ויגש) הגיעו שוטרים לבית הכנסת של חסידי בעלזא, ולקחו פרטים מכל הנוכחים, על פי החוק הבלגי מותר להתפלל עד-17 איש בבית הכנסת, אך בבית הכנסת היו יותר מהמספר המותר. הנוכחים שמרו על הכללים, אך זה לא סיפק את השוטרים שכאמור לקחו פרטים מכל המתפללים.

יש לציין כי האכיפה בבלגיה איננה דווקא נגד יהודים, אלא המשטרה אוכפת את החוק נגד כולם, גם הכנסייה המקומית באנטוורפן לא קיבלה אישור להתפלל עם יותר מ-17 אנשים, וזאת בזמן שהגויים חוגגים את החג שלהם, את הבלגים לא מעניין כלום, והם מאד מאד קפדניים עם ההוראות.

אחד המתפללים סיפר ל"בחדרי חרדים" כי השוטרים הגיעו למקום עקב הלשנה של חיילים. "החיילים כאן שומרים עלינו בזמני התפילה, והם ראו בדיוק כמה אנשים מתפללים כאן, אז הם הזמינו משטרה באמצע התפילה והשוטרים לקחו את הפרטים של כולם".

משטרת אנטוורפן פרסמה כי הם קיבלה את הדיווח בליל שבת על התכנסות ברחוב ואן ספנגן. "זו לא הייתה מסיבה, אלא התאספות של אנשים", אמר ווטר ברוינס ממשטרת אנטוורפן. "התברר שבבית הכנסת נכחו 47 מבוגרים ו-30 ילדים, הנוכחים נאלצו לעזוב ויכולים לקבל קנס".

אחד המתפללים מבית הכנסת אומר ל"בחדרי חרדים" כי הקהילות שומרות על ההנחיות: "לפעמים בלי לשים לב יש קצת יותר אנשים מהמותר, ואז הגבאים מבקשים מכולם לשמור על החוק, אף אחד לא עושה דווקא, פשוט לא תמיד שמים לב, אבל אנחנו כאן מכבדים מאד את החוק, הרבנים מבקשים מאיתנו לשמור בקפדנות על ההוראות, נכון שלפעמים יש מקרים ש"זה לא נראה טוב", אבל זה לא משהו שמגיע מזלזול בחוק, מטבע הדברים כשיש הרבה אנשים לפעמים לא שמים לב".

בעלזא בלגיה אנטוורפן החסידית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד