י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סגרו לו את הברז

אלקין בראיון ראשון: "אווירה של פולחן אישיות"

מה לא אמרו עליו בימים האחרונים: פורש. בוגד. עורק. סגרו לו את הברז. מאוכזב ממיקומו ברשימה | השר לשעבר זאב אלקין הגיע הערב לראיון ראשון לאחר העריקה ופתח הכל: "באתי אל נתניהו לפני כמה שבועות הפצרתי בו לעצור את זה וראיתי שאין לו עניין"

אלקין בראיון ראשון: "אווירה של פולחן אישיות"
נתניהו ואלקין בימים טובים יותר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ימים לאחר הטלטלה הפוליטית עת הכריז שר המים על עזיבת התפקיד וחבירה לסדין האדום של נתניהו, גדעון סער ומפלגתו 'תקווה חדשה', הגיע הערב זאב אלקין לחדשות 12 לראיון מיוחד בתכנית "פגוש את העיתונות", בו התייחס לגל ההשמצות הודעות התמיכה המפתיעות, כמו גם הסיבה לעריקה והתכניות לעתיד.

בפתח דבריו התייחס אלקין להודעות התגובה שקיבל עם ההודעה על העריקה "קיבלתי המון תגובות. התגובות הכי מעניינות הגיעו מהליכוד משלושה סוגים, תגובות נאצה, אני מבין את זה. זו החלטה מאוד קשה לעזוב את הליכוד כי אני מאוד אוהב את התנועה והפעילים. הסוג שני, תגובות שאנחנו נלך אתכם ונצטרף אליכם. הסוג השלישי הוא תגובות מהליכודניקים שאמרו - יהיה לנו קשה לשים פתק אחר אבל כל מילה שלכם בסלע". 

עוד הוסיף אלקין "לא ציפיתי לזה. אלה התגובות שקיבלתי מפעילי המפלגה שלי".

בנוסף התייחס אלקין לתחביב החדש שפשה ברשתות החברתיות, בו נוברים בארכיונים ומוצאים דברי שבח והלל שנאמרו על ידו על מפלגת השלטון והעומד בראשה "אפשר למצוא הרבה מאוד ראיונות שלי שבהם אני משבח את בנימין נתניהו וגם בנאום אמרתי שאני מאוד מעריך אותו על תרומתו למדינה. אבל הבן אדם הזה משתנה והשתנה מול העיניים שלי - במיוחד בשנה האחרונה".

"המאזן בין התועלת למדינה ובין הדברים הבעייתיים היה בעבר לטובת התועלת למדינה. בשנתיים ובמיוחד בשנה האחרונה זה השתנה, זו טרגדיה בעיני. הסיפור האישי, השיקול האישי, גם הסביבה וגם מה שקורה לו, הפך הרבה יותר דומיננטי" תקף אלקין.

"מדינת ישראל הייתה צריכה בחירות באמצע משבר הקורונה?" תמה אלקין בראיון, וחשף "באתי אליו לפני כמה שבועות הפצרתי בו לעצור את זה וראיתי שאין לו עניין. כל מה שראינו בכנסת היה כדרור והעברת האשמות".

"מה שקרה ביציאה לבחירות שלישיות זה היה הסדק הראשון ביני לבין נתניהו. תמיד היו עליות וירידות ביחסים עם נתניהו", תקף אלקין, והצהיר "לא נשב עם נתניהו בשום קונסטלציה".

"השיקול האישי מוביל אותו בקבלת ההחלטות. וזה הופך להיות מסוכן. נתניהו מרגיש נרדף, הוא חושד בכולם, האווירה היא של פולחן האישיות, ההתנהלות כמו בחצר ביזנטית, החנופה. את זה בדיוק אנחנו רוצים לשנות. כל האווירה הזאת, שהוא מרגיש נרדף וחושד בכולם, את רואה איך נראה הליכוד היום, התמונות מבית המשפט, השיח של חלק מנבחרי הליכוד. כל התחושה הזו של פולחן אישיות זה לא הליכוד כפי שהוא צריך להיות. את זה אנחנו צריכים לשנות" אמר אלקין לסיום.

בליכוד אמרו בתגובה לדבריו של אלקין בראיון: "מוזר שתוך יומיים שר המים לשעבר עבר מ'ראש הממשלה נתניהו מנהיג ענק שמביא הישגים לישראל' ל'מסוכן לישראל', רק בגלל שסגרו לו את הברז"‎‎.

זאב אלקין גדעון סער ליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד