ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חיסנו גם כאלה שלא בקריטריונים

רשת מרפאות בבעלות חרדית תחת חקירה

רשת מרפאות חרדית הפרוסה ברחבי בברוקלין ונמצאת בבעלות חסידית, עומדת בפני בדיקה פלילית בחשד כי העניקה חיסוני קורונה לאנשים לא מורשים

רשת מרפאות בבעלות חרדית תחת חקירה
חיסונים לקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

רשת שירותי בריאות חרדית בבורו פארק, בנסונהרסט ובוויליאמסבורג נמצאת תחת חקירה פלילית.

על פי החשד, רשת הבריאות הקהילתית ParCare, "לכאורה השיגה במרמה חיסוני קורונה, והעבירה אותם למתקנים באזורים אחרים של המדינה בניגוד להנחיות המדינה והפנתה אותם לציבור שלא עומד בקריטריונים", כך אמר נציב הבריאות של המדינה, הווארד צוקר, בהודעה לעיתונות.

ההצהרה הגיעה שעות לאחר ש'הניו יורק פוסט' בדק עם דובר מחלקת הבריאות הממלכתית על רשת המרפאות שנתנה את החיסונים. "נראה כי פעולות הרשת מפרות את תוכנית המדינה לנהל את האספקה ​​המוגבלת של חיסונים לעובדי הבריאות, יחד עם תושבי בית אבות ועובדים", נכתב בהודעה.

נכון לעכשיו, אין מספיק חיסונים לקבוצות שאמורות לקבל אותו תחילה, והחשד שרשת המרפאות בבעלות חסידית נתנה חיסונים למקומות ולאנשים לא מאושרים. לטענת הרשויות, רשת המרפאות קיבלה חיסונים לחסן את אנשי ארגון הצלה או מתנדבי רפואה שונים, אולם הם החלו לחסן גם אנשים שלא עומדים בקריטריונים.

"אספקת חיסון נגד קורונה נותרה מוגבלת ועדיין לא ענתה על הביקוש בקרב הקבוצות המועדפות לחיסון ראשוני", אמרה ד"ר ג'יין צוקר, עוזרת הממונה על חיסוני משרד הבריאות בעיר.

אחד המתחסנים הראשונים בחיסון של חברת 'מודרנה', היה מארק אפל, איש ציבור ידוע שכיהן פעם בדירקטוריון תאגיד הבריאות ובתי החולים בעיר.

אפל לא רואה שום דבר רע בלקבל את הזריקה. לדבריו: "אני לא מרגיש רע שקיבלתי את זה", אמר אפל לתקשורת המקומית, "אני כל יום עוזר לאנשים במקומות רפואיים, אם המרפאה קיבלה את החיסונים ונתנה אותם, אלוקים יברך אותם".

אך עם כל הרצון הטוב, זאת הפרה של ​​כללי המדינה המחייבת עובדי רפואה ודיירי בתי אבות לקבל ראשונים את הזריקות בשלב זה.

"מאות חולים כבר התחסנו, ואנשים עדיין נכנסים לקבל חיסון", אמר גארי שלזינגר, מנכ"ל החברה לאתר BoroPark 24 "אתה רק צריך להירשם". שלזינגר, עסקן מפורסם בתחום הבריאות בקהילה החסידית, לא הגיב לדיווחים לתקשורת המקומית.

שלזינגר סיפר בגאווה על מינון החיסונים של מודרנה וטען כי חברת ParCare שבבעלותו הצליחה להשיג את החיסונים מכיוון שהרשת שלו גדולה יותר ממרפאות אחרות, אולם נציב הבריאות הממלכתי, האוורד צוקר, התפרץ על ParCare ואמר כי ככל הנראה החיסונים "הושגו במרמה" והודיע כי כל מי ששותף לנתינת החיסונים בצורה לא חוקית, ישלם על כך.

מרפאות חיסון לקורונה חקירה פלילית חברת ParCare

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד