י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אסירי מלחמת העולם השנייה

מצבות ישנות עם צלבי קרס הוצאו מבית העלמין בטקסס

למרות התנגדויות וחילוקי דעות: מצבות של שני אסירי מלחמה מזמן מלחמת העולם השנייה עליהן הופיעו צלבי קרס הוצאו מבית העלמין בטקסס והוחלפו בחדשות

מצבות ישנות עם צלבי קרס הוצאו מבית העלמין בטקסס
נאצים שופכים נפט ומציתים בית כנסת צילום: צילומסך, מתוך הטוויטר של אביטל

שתי מצבות מזמן מלחמת העולם השנייה בבית העלמין הישן בטקסס - שכל אחת מהן נשאה צלב קרס נאצי - הוסרו והוחלפו בחדשות ללא הסמל המתועב.

במצבות משנת 1943 של אסירי מלחמה גרמנים בשם אלפרד קפקא וג'ורג' פורסט בבית העלמין הלאומי 'פורט סם יוסטון' הוצגו צלב ברזל ובו צלב קרס, והמשפט "הוא מת הרחק מביתו למען המנהיג (היטלר ימ"ש), אנשים והמולדת".

מנהל בית הקברות, אוברי דייוויד הורה לכמה עובדי בית הקברות להסיר את המצבות ביום רביעי. "ברור שלקח הרבה זמן עד שזה קרה, וברור שזה הדבר הנכון שנעשה", כך אמר מייקל וויינשטיין, מייסד ונשיא הקרן לחירות דתית צבאית. הקרן דרשה בעבר משר 'החיילים לשעבר', רוברט ווילק להסיר את המצבות, אך הבקשה סורבה בטענה שיש להן משמעות היסטורית.

הקבוצה גם רצתה שווילק יתנצל "מיידית בפני כל חיילי ארצות הברית לשעבר ומשפחותיהם". הוא סירב ואמר כי מוטלת עליו האחריות לשמור על "משאבים היסטוריים גם אם זה דמויות או אירועים היסטוריים מפלגים". אך חברי הקונגרס, בהם הסנאטור בטקסס, טד קרוז, ויל הרד מסן אנטוניו, וקיי גריינג'ר מפורט וורת', דרשו להסיר את המצבות.

צמד המצבות הפך למחלוקת ארוכה בשאלה האם מדובר בחפצים היסטוריים שכדאי לשמר או בסמלים של שנאה שאותם יש להשמיד, כך דווח בתקשורת האמריקאית.

"אני שמח שהמצבות הוחלפו" אמר חבר הקונגרס חואקין קסטרו. "צורם לחשוב שסמלים של הרייך השלישי והמשטר הנאצי יהיו בבית קברות צבאי אמריקני".

קבר שלישי הכולל גם סמל נאצי נמצא בבית העלמין 'פורט דאגלס פוסט' ביוטה, אך לא ברור אם הוא הוסר.

ביוני, כאשר הודיע ​​משרד 'החיילים הוותיקים' בארה"ב כי יתחיל בתהליך החלפת המצבות, כתב רוברט ווילק: "האמריקאים חייבים לזכור תמיד את אימת המשטר הנאצי ומדוע כל כך הרבה אמריקאים הקריבו כל כך הרבה כדי לשחרר את העולם משלטון האימה של הנאצים. זה מרתיע את החיילים לשעבר שלנו ואת משפחותיהם לראות כיתובים נאציים ליד אלה שמסרו את נפשם למען האומה הזו. זו הסיבה שהמשרד יזום את התהליך הנדרש להחלפת מצבות השבויים האלה".

צלבי קרס טקסס בית עלמין יהודי חילול קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד