י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שערורייה בארגנטינה

הכנסייה זייפה חתימה של יהודי ערירי ומשכה מהבנק 3 מיליון דולר

ירושתו של יהודי זקן שנפטר לפני מספר שנים ולא הותיר אחריו זש"ק מעוררת סערה | בני משפחתו גילו כי סכום כסף עצום שהופקד בחשבונו של הזקן, הועבר לכנסייה קתולית מקומית, שהודתה כי זייפה את חתימתו

הכנסייה זייפה חתימה של יהודי ערירי ומשכה מהבנק 3 מיליון דולר
קשיש משקיף מביתו צילום: unsplash

ירושת מיליונרים וחתימה מזויפת מעוררת סערה בקהילה היהודית בארגנטינה: יהודי קשיש השאיר יותר מ-3 מיליון דולר ל'קריטאס' - כנסייה המקומית. אך כעת מתברר כי הארגון הכנסייתי שמסייע לאלפי נזקקים לקח את הכסף במרמה לאחר פטירת האיש בשנת 2011.

קרוביו של המנוח פנו לבית המשפט וטוענים כי הכנסייה זייפה מסמכים ועשתה ביודעין הונאות פרוצדורליות, כך דווחה התקשורת המקומית. הכנסייה הציגה מסמך בו נטען כי הכסף התקבל בתום לב, אבל הם הודו שלמעשה קיים כאן פשע.

האיש העונה לשם חוסה פרישמן, מעולם לא התחתן, ולא השאיר אחריו זש"ק, הוא גר כל חייו בשכונת פלארמו והיה מתעסק עם בנייה ושיפוץ דירות, כך הוא הצליח לעשות הון רב. בשנים האחרונות לחייו הוא אהב ללכת ל-AMIA ארגון יהודי, כדי ללמוד יהדות ולשוחח עם אנשים בני גילו. פעם בשבוע הוא היה מדבר עם אחייניו בטלפון או שהיה הולך אליהם לארוחת צהריים. אחד מהם הצהיר כי ידע שלדוד שלו יש חשבון בחו"ל, אך הוא מעולם לא ידע פרטים מכיוון שלדבריו הם לא דיברו באותן פגישות בנושאים כספיים.

פרישמן נפטר בשנת 2011, בגיל 98. אך קרוביו לא מיהרו לעבור על תכולת הבית בו התגורר הזקן.

לתדהמתם, כעבור כמה שנים, נכנסו האחיינים לנבור במסמכים שם הם גילו את חשבון הבנק ובו סכום של למעלה מ-3 מיליוני דולרים.

מכיוון שלא היו לו ילדים, האחיינים הפכו ליורשים הישירים.

עורכי הדין שנשכרו לאלתר חשפו כי מחודש פברואר 2015 החשבון היה ריק. כאשר חודש קודם לכן היו בחשבון 3,019,439 דולר, שהועברו לכנסייה.

על פי הרישומים, ב-25 ביוני 2002, פרישמן, שהיה אז בגיל 89 חתם על נאמנות בסכום של כ-3 מיליון בבנק אמריקאי, והכנסייה החתימה אותו במרמה על תצהיר לפיו הכסף יועבר להם אחר מותו.

איש ממשפחתו של פרישמן לא ידע על הקשר שלו ל'קריטאס'. והם הופתעו כשגילו כי דודם - היהודי הזקן תרם את הונו ליישות קתולית, הזקן הלך לבית הכנסת מדי שבת והשתתף בפעילויות ב-AMIA.

"למה הוא היה עושה דבר כזה?" תהו האחיינים. באמצעות עורכי הדין מיגל ברונפמן וחורחה קילמנוביץ', הם פנו לבית המשפט בשנת 2014 כדי לדרוש הבהרה על המצב. לאחר חקירה נמרצת של בית המשפט יחד עם עורכי הדין, התגלה כי הכנסייה הונתה את הזקן, והחתימה אותו במרמה על תרומה לכנסיה בסך שלוש מיליון דולר.

הכנסייה מצידה טענה כי הם מקבלים תרומות רבות מאנשים שהם אינם מכירים והדגישה כי רבים מהם אינם קתולים ולכן הם לא מבינים את הספקות שאדם ממוצא יהודי בחר לתרום למוסד שלהם צדקה. אך כאמור בדיונים בבית המשפט התברר שהכנסייה זייפה את המסמך, וראשיה ניסו להגיע להסדר שהם יחזירו 600,000 דולר. אך המשפחה מתעקשת ודורשת את כל הסכום.

כנסיה קשישים עריריים עושק קשישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד