י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"אפעל עבורו ישועה" - מחר הילולת רבי משה מלעלוב זי"ע

לקראת י"ג טבת שיחול מחר, התעוררות רבתי לעריכת 'סעודת ישועות' ביומא דהילולא של הרה"ק רבי משה מלעלוב זיע"א | "מי שיעסוק בסעודת ההילולא שלי אפעל עבורו ישועה", כך הבטיח הצדיק

"אפעל עבורו ישועה" - מחר הילולת רבי משה מלעלוב זי"ע
נר נשמה. אילוסטרציה צילום: unsplash

היערכות מיוחדת ניכרת בימים אלו בקרב קהילות הקודש בכל ריכוזי הציבור החרדי לקראת יומא דהילולא רבא של הרה"ק רבי משה בן הרה"ק רבי דוד מלעלוב זיע"א, שיחול מחר (שני), י"ג טבת, כאשר רבים מתכוננים לערוך ולהשתתף בסעודות ההילולא ולזכות להבטחתו הנודעת של הרה"ק בעל ההילולא זיע"א כי יפעל ישועה בשמי מרום לכל מי שיעסוק בהילולא דיליה, וכפי מסורת זקני ירושלים מדור דור לשלוח מאכל לסעודת ההילולא כדי לפעול ישועה בכל הנצרך.

הרה"ק רבי משה מלעלוב זיע"א נולד בשנת תקי"א לאביו הרה"ק רבי דוד מלעלוב זיע"א, אבי שושלת הקודש לעלוב, ומילא את מקומו בהנהגת העדה לאחר הסתלקותו. רבינו היה תלמידו של הרה"ק החוזה מלובלין זיע"א וחתן הרה"ק היהודי הקדוש מפשיסחא זיע"א, ובשנת תרי"א עלה לחונן את עפר ארה"ק, כשבכוונתו להגיע לכותל המערבי ולהתפלל לקירוב הגאולה, אך מיד כשהגיע לירושלים חלה ולאחר זמן קצר נסתלק לגנזי מרומים ביום י"ג טבת תרי"א, שבעים ושניים יום בלבד אחרי שהגיע לארץ, ונקבר בבית הקברות בהר הזיתים ליד קבר זכריה. בשנת תש"כ חפרה משלחת ארכאולוגית את סביבותיו של קבר זכריה והסירה את כל הקברים.

טרם הסתלקותו הבטיח רבינו, אשר נודע כבר בחיי חיותו כפועל ישועות נשגבות בקרב הארץ, כי יפעל ישועה בשמי מרום לכל מי שיעסוק בהילולא דיליה, ובשנים האחרונות נתפרסמה הסגולה ביותר ע"י רבים וטובים המספרים על ישועות נשגבות להן הם זוכים מדי שנה לאחר שערכו סעודת הילולא לזכר הצדיק ביומא דהילולא, י"ג טבת.

כאמור ניכרת תכונה רבה בכל אתר ואתר של רבים החפצים בישועה ומבקשים להשתתף בעריכת הסעודה – מי באסיפת מרעים בליל ההילולא ומי ביומא דהילולא רבה, יום שני, אחר תפילת שחרית, מי בנתינת 'לחיים' ומי בסעודה על הפת, ויש שאף תורמים את סעודות היום בישיבות הקדושות לכבוד ההילולא. י"ג טבת יש רק פעם אחת בשנה! מזכירים פעילים בנושא.

ציונו הקדוש של בעל ההילולא זי"ע.

יום הילולא סעודת הילולא הרבי מלעלוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד