י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיעוד ממודיעין עילית

מאות אברכים קיבלו על עצמם לבנות ביהכנ"ס חדש

מאות מתושבי שכונת גני איילון אחיסמך בלוד במעמד רב רושם להקמת בית הכנסת המרכזי בשכונה. במהלך הערב מאות אברכים קיבלו על עצמם לבנות את בית ה' עבורם ועבור ילדיהם

מאות אברכים קיבלו על עצמם לבנות ביהכנ"ס חדש
דינר לטובת בית הכנסת המרכזי אחיסמך צילום: יעקב נחומי

מעמד כביר ורב רושם התקיים שבוע שעבר במרכז האירועים במודיעין עילית בהשתתפות מאות מתושבי שכונת גני איילון בלוד, בהשתתפות המרא דאתרא הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, הגאון רבי יעקב לנדו, מרבני השכונה, הגאון רבי שלמה ולדנברג, רב קהילת פרושים, רבנים ואישי ציבור.

ביום הדינר לקראת ערב מערך הסעות מיוחד הוביל את הציבור מהשכונה, ומהכוללים השונים בבני ברק ובירושלים, לכיוון מיקום המעמד במודיעין עילית ואט אט הציבור נאסף, כשבפתח מתקבל כל אחד על ידי צוות ההפקה ומופנה למקום שהוכן לו מראש בקפסולות.

לאחר שהציבור התיישב ליד השולחנות לסעודה כיד המלך, הגיע לכבד בהשתתפותו את המעמד רב העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר, שאף נשא דברים נלהבים בגודל הזכות והחובה להיות מהנוטלים חלק יחד בהקמת בית ה'.

עם סיום דבריו הזמין המנחה את מי שהוביל את החזון של קריית בתי הכנסת נציג דגל התורה בעיר הרב אברהם פוזן לשאת דברים, בדבריו הודה לה' על תשע שנות המתנה לבית הגשמי ושלוש שנות המתנה לבית הרוחני שמגיעות לסיומם בערב הזה, כמו"כ הודה לרבנים שליוו את התהליך כולו לאורך השנים האחרונות ולכל מי שהיה שותף במאמץ הגדול, והדגיש את הרגע המיוחד בו בית הכנסת עובר לציבור שיתן את ידו לבנות לעצמו בית, כשבית הכנסת יהיה שייך לציבור על כל המשמעויות הכרוכות בכך.

לאחר מכן, ומעט לפני שהתחילה ההתרמה, נקרא המרא דאתרא הגרש"צ רוזנבלט לשאת את המשא המרכזי ,בדבריו הרחיב הרב על מהות קדושת בית הכנסת, ועל החובה לבנות בית גדול לה'.

עם סיום דבריו הוקרנה המצגת, בה נחווה באופן יוצא דופן החלום הגדול של תושבי השכונה וילדיהם, העומד להתגשם במהלך הערב עם כינון בית ה' שיהווה הבית השני של כל אחד ואחד, נוספו לכך דברים חמים מהגר"י לנדו ומחשובי האברכים על התקווה והחלום הגדול.

ואז החל רגע השיא, פרוספקט יוקרתי בן למעלה מעשרים עמודים חולק למאות המשתתפים, והחלה להיאסף לבינה ללבינה, תרומה לתרומה הצטרפה, ולאט לאט החזון הגדול נראה מתקרב, ובית ה' יכון בשכונתינו לתפארה.

התרגשות גדולה  עם המחזה המדהים בו קרוב למאתיים בני עליה נוטלים על עצמם לא להסתפק בבית הגשמי שלהם אלא לתת למעלה מכפי יכולתם למען בית רוחני ראוי להם ולילדיהם.

במהלך ההתרמה שב והדגיש אחד מגבאי בית הכנסת  הרב מנחם דויטש כי ברגעים אלו בית הכנסת שהולך ונבנה עובר להיות שייך לציבור, וציבור בוני בית הכנסת הוא הבעה"ב מעתה על בית הכנסת על כל הנלווה לכך.

לסיום נשא דברי הודאה נרגשים הגר"י לנדו מרבני השכונה, שהביא מדברי גדולי הדור שבזכות הקשיים והמסירות נפש של כל העוסקים בצ"צ באמונה, יזכו תושבי השכונה להשראת השכינה, ולכך שיוכלו לגדל את הצאצאים באווירה תורנית ושמורה על אף היות השכונה מוקפת בסביבה לא תורנית, כמו''כ הבהיר שאל לנו להתייחס לקשיים כאל עונש אלא כאל אמצעי להשכין את אור התורה וקיום המצוות בשכונה החדשה, כמו"כ נשא דברי הוקרה חמים למי שעמדו לימינינו ובזכותם הגענו עד הלום, ראש העיר יאיר רביבו, סגן ראה"ע מאיר אסולין, ומנהל תחום חרדים  בני סיתאלכיל.

 

אחיסמך לוד בית כנסת מרכזי הרב שבח צבי רוזנבלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד