כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ארה"ב הטילה סנקציות על חברות ברצועה

משרד האוצר האמריקני הודיע על הטלת סנקציות כלכליות על הבנק האיסלאמי ברצועת עזה, המשמש להעברת כספים לאנשי חמאס ועל רשת הטלוויזיה החמאסית 'אל-אקצה' • הטלויזיה משכנעת ילדים להפוך למתאבדים

אנשי חמאס בעזה
אנשי חמאס בעזה

סנקציות אמריקאיות על בנק המשמש את ארגון החמאס בעזה. משרד האוצר האמריקאי הודיע היום (ה) על הטלת סנקציות על שתי חברותהפועלות בעזה, הבנק האיסלאמי הלאומי ותחנת הטלוויזיה אל-אקצה המזוהות עם ארגון החמאס, השולט ברצועה.

על פי הודעת האוצר האמריקאי, הסנקציות אוסרות על אזרחים אמריקאים לבצע עסקאות עם החברות הללו ומורות על הקפאת נכסי החברות שנמצאים בשיפוט אמריקאי. הסנקציות הוטלו בשל מיקומו של החמאס ברשימת ארגוני הטרור העולמיים של האוצר האמריקאי.

ממשרד האוצר האמריקני נמסר, כי "סנקציות הוטלו על הבנק האיסלאמי הלאומי, שהוקם בידי החמאס באפריל 2009, בגין מתן שירותים פיננסיים לאנשי חמאס ולעובדים המועסקים בארגון, בהם אנשי הזרוע הצבאית". לטענת האוצר האמריקאי, הבנק לא קיבל רישיון מהבנק המרכזי של הרשות הפלסטינית ופועל מחוץ למערכת הפיננסית הלגיטימית.

עוד נמסר כי תחנת הטלוויזיה אל-אקצה ממומנת ונשלטת בידי החמאס ומשמשת ערוץ תקשורת מרכזי בעבור הארגון ומשדרת תוכניות שנועדו לשכנע ילדים "להיות לוחמי חמאס ומחבלים מתאבדים בהגיעם לבגרות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד