כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

עמרם נגד איצ'ה מאיר: מהומות במאה שערים

על רקע ריב משפטי ממושך הגיעה קבוצת אברכים פולניים, ופינתה 2 משפחות מבתים השייכים ל'כולל פולין' • ה'סיקריקים' התעברו על ריב, והיכו את הגוראים עד זוב דם • סיקור כאוב וגלריה עצובה

צילום: סוכנות הידיעות חדשות 24
צילום: סוכנות הידיעות חדשות 24



אין רגע של שקט בירושלים. אך נרגעה לה במידת מה הסערה המדינית בין הישראלים לאמריקנים על רקע בניה בשכונת מריבה חרדית אחת, ומלחמת אחים פרצה לה בין ישראלים פולניים לירושלמים ותיקים בשכונה חרדית אחרת של העיר.

מהומות, מכות, פצועים ועצורים כמיטב המסורת הירושלמית, במהומה פראית ואלימה שהתחולל בשכונת בתי ורשה הסמוכה לכיכר השבת, על רקע מאבק משפטי מר וארוך שנים המתנהל בין חברי הנהלת כולל פולין, לו שייכות חלק מהדירות במקום המושכרות בדמי מפתח לתושבים.

הוויכוח שטרם הוכרע, המתנהל בין חברי העמותה מחסידי גור מחד לבין חברי העמותה הדרים במקום מאידך, הביא היום לגל אלימות שתחילתו בפינוי דיירים מדירותיהם על ידי חסידי גור, בטענה שאלו טרם שילמו את חוב דמי המפתח לכולל.

במהלך האירוע הקולני הופיעו בזירה, חברים מהקבוצה הירושלמית הקנאית, שזכתה לכינוי 'הסיקריקים', והחלו לשפוך את חמתם על ראשיהם של המפנים שמיהרו להתבצר במשרדי הכולל, לא לפני שניסו להשיב מלחמה שערה.

האירוע האלים הדרדר במהירות כאשר הסיקריקים, שהתעברו על ריב לא להם, החלו בזריקת מטח אבנים כבד לעבר משרדי הכולל בהם היו חברי הקבוצה הגוראית ספונים מאימתם. חסידי גור שהיו במקום, לא טמנו את ידיהם בצלחת והתגוננו מפני ההמון הסיקריקי, באותם כלים בהם השתמשו נגדם.

המשטרה שהוזמנה למקום עצרה חלק מן המתפרעים, ופיזרה בכוח את ההמון המשועמם, שנכנס זה עתה לתקופת בין הזמנים, שהתגודד במקום וצפה בהצגה הכי טובה בעיר.

ולמי שפספס, מגיש אתר 'בחדרי חרדים' גלריה כאובה ממלחמת האחים.

התמונות באדיבות 'חדשות 24'









































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד