י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קורצים לחילונים

מקום 2 אצל סער: "לא יסגרו מרכולים בשבת"

הנושא הפוליטי החם ביותר בשבוע האחרון הוא הקמתה של מפלגת "תקווה לישראל", המבוססת בעיקרה על עורקים ופורשים מסיעת הליכוד | בראיון שהעניקה אמש מקום 2 ברשימה חה"כ שפרשה זה עתה יפעת שאשא ביטון, היא נתנה הצצה לתוכניותיה הפוליטיות בעתיד מהן נשמע כי לעוקרי הדת יש הרבה למה לצפות

מקום 2 אצל סער: "לא יסגרו מרכולים בשבת"
גדעון סער צילום: גילי יערי, פלאש 90

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון עלתה לכותרות בחודשים האחרונים בשל התעסקותה בנושא הקורונה, שאשא ביטון ניהלה את ועדת הקורונה, והייתה לאופוזיציה לממשלה מתוך הקואליציה, הכוח הפוליטי שלה גבר והיא התחברה למפלגתו של סער כמקום 2, עם התחייבות לתפקיד משנה לראש הממשלה ושותפה בגיבוש הרשימה.

לאחר שתיקה של כמה ימים, שאשא ביטון העניקה אמש (מוצ"ש) ראיון ל'החדשות' במהלכו ניסו להבין את עמדתה בנושאים השונים שעל הפרק, בהם גם נושאי דת, כמו נישואים אזרחיים, לימודי ליב"ה וגם סוגית חוק המרכולים שהיה לנושא דגל אצל גדעון סער בכהונתו כשר הפנים כשבלם חוקי עזר שאיפשרו לפתוח מרכולים בשבת, תוך שהוא מנצל את סמכותו כשר הפנים.

בנושא לימודי הליב״ה אמרה חברת הכנסת שאשא ביטון ששואפת לכהן כשרת החינוך, "אני חושבת שהנושא של לימודי ליבה הוא חשוב מאוד. אגב", היא הוסיפה, "גדעון סער כשר חינוך הוא היחיד שהכניס את הנושא של לימודי ליב"ה, אבל זה לא יתנהל ממקום של כפייה, כל מה שאני אוביל במערכת החינוך יהיה ממקום של שיח, ממקום של שותפות".

כשנשאלה על נושא סגירת המרכולים לשבת, הנושא שבוודאי צפוי לעלות לשיח הפוליטי במיוחד בשל התוכנית של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי להתמודד לכנסת, שאשא ביטון הדגישה מבלי להסס, "לא יקרה", עוד קודם שהמראיינת הצליחה להשלים את השאלה האם תיתן יד לסגירת חוק המרכולים.

בנושא נישואים אזרחיים המנוגדים להלכה, השיבה שאשא ביטון תשובה מוזרה כנראה במטרה שלא לפגוע בקמפיין, וטענה כי "זה נושא מאוד מורכב, הנישואים האזרחיים", תוך שהיא מבהירה עוד כי "צריך לתת מענה למי שמעוניין בנישואים אזרחיים מבלי לפגוע בסטטוס קוו ויש דרך לעשות את זה". כך לפי ביטון, רק שלא ברור מה הדרך, להתיר נישואים הפוגעים בהלכה היהודית. גם בנושא נוסף של הבאת ילדים לעולם בדרך מנוגדת ליהדות אמרה שאשא ביטון כי יש לאפשר זאת, "מגיע להם" היא קבעה.

גדעון סער יפעת שאשא ביטון מרכולים בשבת נישואין אזרחיים בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד