י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זעקת אפליית בתי הכנסת

לא ייאמן; הנוצרים יורשו להתכנס עד-100 איש, ליהודים יותר רק 10

מדינת היהודים 2021: בעוד במהלך שני הסגרים הקודמים ובזה המתעתד, בתי הכנסיות נותרו סגורים על מנעול ובריח והתפילה אושרה למניינים מצומצמים של עד 10 אנשים, הרי שבהחלטת הממשלה על חגותיהם הקרובים של הנוצרים היחס מועדף ושונה וההתכנסות תותר עד ל-100 איש

לא ייאמן; הנוצרים יורשו להתכנס עד-100 איש, ליהודים יותר רק 10
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בדיון הממשלה בו נקבעו הגבלות הסגר השלישי שייחל היום ועלול להימשך עד לחודש ימים, החריגו שרי הממשלה את תפילות הנוצרים לקראת חג המולד, ואפשרו להם להתקהל שלושה ימים לצורך תפילות עם קבוצות של 100 איש בשטח פתוח, בעוד תפילות היהודים יאושרו עד 20 בשטח פתוח לאורך כל התקופה.

במסגרת החלטת הממשלה נכתב: "ועדת השרים לקורונה אישרה הלילה תנאים מיוחדים לקראת חגי המולד", כך ביום שישי עד מוצאי שבת, בכ״ב טבת וב- ה׳ שבט "תותר התקהלות בבתי תפילה באופן זה בשטח פתוח - עד 100 איש ובחלל סגור: במבנה עם יותר מכניסה אחת - יהיה מותר עשרה אנשים על כל פתח, ולא יותר מ 10 קבוצות", על פי מתווה יום כיפור.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' טוען חבר הכנסת משה ארבל כי מדובר באפליה, לדבריו, "במדינה יהודית לא יעלה על הדעת כי בתי כנסיות יופלו לרעה מבתי תיפלה של נוצרים. מצופה כי ההחלטה תכיר בחשיבותם של בתי הכנסיות לא פחות ממבני דתות אחרות".

ארבל הגדיל והגיש שאילתא לראש הממשלה, בה הוא ביקש הבהרות בנוגע לאפליה, תוך שהוא דורש לאפשר גם ליהודים להתפלל בשבתות, ימי ראש חודש ובימים בהם קוראים בתורה באופן זהה לתפילות הנוצרים. על פי החוק לתיקון הכנסת, ראש הממשלה באמצעות השר המקשר בין הכנסת לממשלה ייאלץ להשיב תוך מספר ימים בנושא המכעיס מדוע לא יתאפשרו תפילות עד 100 איש בימים מיוחדים גם בקרב היהודים.

ארבל כתב עוד בנוגע להחלטה על התנאים המיוחדים של חגי הנוצרים "במועדים אלו הותרה בבתי תפילה נוצריים התקהלות של עד 100 איש בשטח פתוח, ובחלל סגור עשרה אנשים על כל פתח. זאת, בעוד בבתי הכנסת תנאי התפילה נותרו מצומצמים כשהיו מזה חודשים ארוכים, לרבות בתקופת חג החנוכה - עד 10 מתפללים בלבד".

לטענתו, "ראוי שתנאי התפילה בבתי הכנסת לא ייפלו מהתנאים שקבעה המדינה לכנסיות הנוצריות, סיכויי ההדבקה בבתי הכנסת אינם גבוהים יותר וקיים ערך משמעותי לכך שהמדינה תאפשר קיום פולחן יהודי גם בתקופה זו, בפרט בתפילות השבת, בראשי חודשים ובתפילות בהן קוראים בתורה".

בית כנסת קורונה חג המולד תפילת נוצרים סגר משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד