ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאחר חצות

צפו: ראש ישיבת חברון עשה קריעה וספד לאחיו בבכי

אמש (מוצ"ש) בשעות הלילה המאוחרות הובא למנוחות נכדם של אדמו"רי בית זוועהיל הגאון רבי יחיאל מיכל כץ מרבני העיר נשר | אחיו מראשי ישיבת חברון ספד לו בבכי תמרורים | צפו בתיעוד

צפו: ראש ישיבת חברון עשה קריעה וספד לאחיו בבכי
מסע הלוויה צילום: באדיבות המצלם

אמש (מוצ"ש) לאחר חצות ליוו המונים למנוחות את הרב יחיאל מיכל כץ זצ"ל מרבני העיר נשר, נכדם של אדמו"רי זוועהיל. ביום חמישי האחרון הוא נפל בביתו, ובשבת האחרונה השיב את נשמתו לבוראה והוא בן פ' שנים.

אחיו שיבדלחט"א, הגאון רבי שלמה כץ ראש ישיבת חברון גבעת מרדכי, ספד לו בבכי ואמר "נעמת לי מאוד. לא קל לי לעמוד פה ולהספיד אותך".

הגר"ש כץ המשיך בבכי וסיפר כי בשיחה האחרונה שלהם הוא סיפר לו על שיעור כללי שמסר בישיבה ונפתח בקושיה שהוא עצמו שאל את הבחורים בישיבה. "כל השיחה סבבה סביב מה שלמדת בכולל. כל החברים שלך בכולל היו באים לספר לי על עמל התורה שלך. לא כסף וזהב מלווים לו לאדם אלא תורה ומעשים טובים. כל התורה שיגעת בה גם בצעירותך וגם בזקנותך".

הוא סיפר כי לאחר הפטירה סיפרה לו אחותו שהיא זוכרת שעוד כשהיה ילד אמר עליו הסבא ר' גדליה משה מזוועהיל שיש לו נשמה גבוהה.

לדבריו, בילדותו הוא חש בכאבי בטן ואמו - בתו של ר' גדליה משה לקחה אותו מביתו לבית הסבא ר' גדליה משה ולאחר מספר שעות נפטר מישהו בבית ור' גדליה משה אמר שכאבי הבטן באו בשביל שהוא ייצא מהבית וכך הוא - ככהן - לא ייטמא למת.

לאחר תקופה חזר עם עצמו הסיפור פעם נוספת כשהגר"מ זצ"ל התלונן על כאבים, הוציאו אותו לבית הסבא ר' גדליה משה ולאחר מספר שעות נפטר שם מישהו בבית.

הוא סיים וביקש "תהיה לנו למליץ יושר לנו האחים והאחיות שלך ובפרט על אשתך והילדים שלך שיצליחו בכל דרכיהם בקירוב רחוקים ובקירוב קרובים. אני בטוח שאבא ואמא יבואו לקבל אותך בעולם העליון. תהא מליץ יושר עלינו ובלע המוות לנצח".

לאחר ההספדים המשיך מסע ההלוויה אל הר הזיתים, שם נקבר ליד הוריו וליד סבו ר' שלומק'ה מזוועהיל זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הרב יחיאל מיכל כץ שלמה כץ ישיבת חברון חסידות זוועהיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד