י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יש פה מיקרופונים, נדבר בחדר"

פרסום ראשון: דגל נגד שינוי רשימת יהדות התורה; גפני מאיים לפרוש

לקראת הבחירות הקרבות, שוב עולה ביהדות התורה הוויכוח סביב סדר הרשימה והקדימות בבחירת התפקידים. ליצמן שחושק בוועדת הכספים מחשש שלא יוכל לכהן כשר, מצהיר כי כעת תורו לבחור ראשון, אייכלר ופרוש מנגד טוענים כי לא הסתיימה הקדנציה | גפני הוקלט "רוצה לפרוש" 

פרסום ראשון: דגל נגד שינוי רשימת יהדות התורה; גפני מאיים לפרוש
גפני, ליצמן, אייכלר צילום: פלאש90

ערב הבחירות לכנסת ה-21 סערו הרוחות בסיעת יהדות התורה, הימים היו ימים טובים לדגל התורה, שיכורים מההישגים בזירה המוניציפלית (6-3), הם דרשו שינויים ברשימת יהדות התורה לכנסת, בתום דיונים נחתם הסכם שהביא לשקט, לראשונה מאז הוקמה המפלגה - סוכם על שיוון בין דגל התורה לאגודת ישראל.

במסגרת ההסכם, סוכם ונחתם כי תחילה אגודת ישראל תשובץ במקום הראשון ובמקומות האי זוגיים ברשימה, ואילו דגל התורה תבחר את התפקיד הראשון, יחד עם סיכומים נוספים על חלוקת התפקידים והסכמי הרוטציה והחוק הנורבגי בהם השתמשו לאורך הקדנציה.

במסגרת הסיכום, נקבע כי ההסכם יפה לשש קדנציות, כשבקדנציה הראשונה כאמור אגודה תעמד בראש ואילו דגל תבחר תפקיד ראשון, בקדנציה השנייה יתהפך הסדר ובקדנציה השלישית יחזור חלילה. בפועל למרות שלוש מערכות הבחירות ההסכם נדחה שוב ושוב בטענה כי לא הייתה קדנציה ולא הוקמה ממשלה.

אחדות חרדית: 'דגל' ו'אגודה' ירוצו ברשימה אחת משותפת

כעת, פחות משנה לאחר השבעת הממשלה, הבחירות בפתח, ויו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן ממהר להצהיר כי ההסכם יתהפך כמסוכם, כך שגפני יעמוד בראש הרשימה ואילו ליצמן יבחר את התפקיד הראשון, אך מאחורי ההצהרה יש לא מעט פוליטיקה.

בראשונה, ליצמן שנמצא במצב משפטי לקראת כתב אישום יתקשה לכהן כשר, ויעדיף לבחור ראשון בתפקיד יו"ר ועדת הכספים, בנוסף לכך שבאם הרשימה מתהפכת, חה"כ ישראל אייכלר נדחק למקום השמיני, ספק ריאלי ובכך הוא משיב נקמה לציר שכרת אייכלר עם יריבו משכבר הימים, מאיר פרוש.

בדיוק בנקודה הזו נכנסים אנשי דגל התורה לתמונה, בשיחה של 'בחדרי חרדים' עם בכירי 'דגל התורה' הם טוענים בתוקף כי לא יתנו להפוך את סדר הרשימה כך שליצמן יבחר את התפקיד ראשון, בטענה כי לא הייתה ממשלה מתפקדת וכי לא הייתה קדנציה מלאה או אפילו מחצית קדנציה.

בדגל התורה טרם העלו את הנושא בפני אגודת ישראל, אך מבהירים כי לא יתנו להסכם לעבור כפי שליצמן מצהיר וכי הם ידרשו דיון בסוגיה. ניתן רק להעריך שהדבר יגרום לחילוקי דעות קשים בתוך המפלגה בדרך להגשת הרשימות, וניסיון העבר מלמד שזה ימשך עד לדקה ה-90.

ב'בחדרי חרדים' חושף כי הפעם הקרב צפוי להיות יצרי עוד יותר, כאשר הצמד, סגן השר מאיר פרוש וחה"כ ישראל אייכלר צפויים לעמוד לצדם של דגל, וידרשו לשמר את ההסכם כפי שהוא וידרשו להשלים תחילה את הקדנציה.

חה"כ ישראל אייכלר שוחח הבוקר (ראשון) עם חה"כ גפני בנושא, אך אייכלר לא הבחין כי הוא מקיים את הדיון הרגיש בשידור חי: "ליצמן יכריז שהוא הולך לעשות את השינוי ברשימה, אם תרצה להמשיך בוועדת הכספים בקדנציה הבאה, אני ומאיר פרוש תומכים בפירוש בהמשך המצב היות ועבר רק שנה שנתיים", נשמע אייכלר אומר לגפני.

מנגד, גפני שיגר מסר מאיים שמא לגפני שמא למפלגה כולה: "אני בכלל רוצה לפרוש" השיב לאייכלר כשנשאל אם הוא רוצה להישאר בוועדת הכספים בקדנציה הבאה. גפני הוסיף, "אם אני לא פה (בוועדת הכספים א.ק.), אז אני בכלל לא יהיה פה (בכנסת א.ק.), נדבר בחדר, יש פה רמקולים" נשמע גפני רומז לאייכלר כי ייתכן והוא מוקלט וסיים את הדיון.

מאיר פרוש ישראל אייכלר משה גפני יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד