ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
10 מיליון דולר קנס

יונה רכניץ מבקש מהשופט לפסול את עצמו

יונה רכניץ, חרדי שהואשם בנתינת שוחד של עשרות אלפי דולרים לאנשי אכיפת חוק, דורש שהשופט שקבע לו קנס של עשרה מיליון דולרים יפסל, בטענה כי יש לו קשר עמור עם אחד הנפגעים בפרשה

 יונה רכניץ מבקש מהשופט לפסול את עצמו
ניידת משטרת ניו יורק צילום: unsplash

תומך ומגייס תרומות לשעבר של ראש העיר של ניו יורק ביל דה בלאזיו - שהורשע בנתינת שוחד בסך 60,000 דולר לאנשי אכיפת החוק דורש כי שופט חדש יחליט לגבי גובה הקנס עליו לשלם

יונה רכניץ העיד בשלושה משפטים בשנים האחרונות, בהם משפט שהפיל את נורמן סיברוק, מנהל איגוד עובדי בתי הסוהר בניו יורק, סיברוק הורשע בעבירות מרמה.

אנשי עסקים חרדים בניו יורק חשודים ששיחדו בכירים

חרדי בן 44 עשוי להישלח ל-65 שנות מאסר

נורמן סיבורק השקיע 20 מיליון דולרים מכספי העובדים בקרן השקעות של חברו מוריי הוברפלד, ובתמורה קיבל שוחד בגובה של עשרות אלפי דולרים.

מי שעמד מאחורי ביצוע העסקה, הוא יונה רכניץ, והוא נידון בדצמבר 2019 לחמישה חודשים מאחורי סורג ובריח ולחמישה חודשים מעצר בית. והוטל עליו לשלם עשרה מיליון דולר קנס.

אולם כעת, רכניץ שטרם החל לרצות את עונשו, אומר כי "אין שום אפשרות לאפשר לשופט בית המשפט הפדרלי במנהטן, אלווין הלרשטיין, לפסוק בעניינו". מכיוון שלטענתו, השופט מכיר מקרוב את עובד החברה ממנה נלקחו המיליונים.

העובד, אנדרו קפלן, הוא בנו של חברו האישי הקרוב של השופט הלרשטיין, שנפטר לפני עשור. כשהאב נפטר, כתב הלרשטיין באתר בית המשפט לקפלן כי ידון בכל הבעיות שקפלן עלול להיתקל בהן "כאילו הייתי אביך".

עכשיו טוען רכניץ כי השופט בעצם מושפע מהבן של חברו, ויש לו ניגוד אינטרסים מובהק ומבקש לפסול אותו מלהכריע בעניינו.

ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי השופט הודה בקשריו עם קפלן, וכבר פסל את עצמו מתיק אחר שקשור לחברה 'פלטינום פרטנרס' החברה ממנה נלקחו המיליונים בתיווך רכניץ, אך סירב לפסול את עצמו מרכניץ.

עורכי דינו של רכניץ פנו במכתב שנשלח ב-21 בדצמבר לשופט הלרשטיין כי לקוחם נמצא בניגוד עניינים, והשופט הלרשטיין יכול "להטות את הכף כנגד רכניץ בגלל שהשופט חבר של אביו של הבן שהחברה בה הוא עובד ניזוקה מרכניץ". אך עד היום השופט לא פסל את עצמו, ולא ברור אם הוא מתכוון לעשות זאת.

שוחד ביל דה בלאזיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד