י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מתחת לרדאר"

חברות מסעודיה ישקיעו בישראל דרך בחריין

אנשי עסקים מסעודיה מנצלים את הסכם השלום עם בחריין ומקיימים פגישות עם חברות ישראליות דרך בחריין כדי לסגור עסקאות בעיקר בתחום הטכנולוגיה. "אותן חברות כרגע עושות את זה מתחת לרדאר ולא ממש רוצות להיחשף"

חברות מסעודיה ישקיעו בישראל דרך בחריין
טקס החתימה בבחריין צילום: סוכנות הידיעות של בחריין

אחת החברות בבחריין המתמחה בתיווך עסקי בין מדינות, קיבלה הצעות בכמה פגישות עסקיות שהיו בשבוע שעבר בבחריין ממספר חברות סעודיות שרוצות להשקיע בישראל ומתכננות לעשות זאת עכשיו דרך בחריין.

רועי קייס מדווח ביומן הצהריים ברשת ב', כי מדובר בכמה חברות סעודיות מסקטורים שונים בעיקר בתחום הטכנולוגיה, שרוצות לנצל את האפשרות שנוצרה בעקבות כינון היחסים עם בחריין כדי לקחת חלק בשיתופי פעולה עסקיים עם חברות ישראליות. "זה מראה שדברים משתנים בסעודיה", אמר גורם שהשתתף באותן פגישות עסקיות בבחריין בימים האחרונים. "אותן חברות כרגע עושות את זה מתחת לרדאר ולא ממש רוצות להיחשף. אבל זאת עוד אינדיקציה שיש מי שמחכה לרגע שהיחסים בין ירושלים לריאד ייצאו מהמחשכים כדי לעשות עסקים ועד אז מנצלים את האפשרויות שנוצרו עם המדינות האחרות במפרץ".

אחת מהמעורבות בשיחות בין הסעודים לבחריינים אמרה ל"בחדרי חרדים" כי הדיבורים על כך נמשכים מזה זמן מה. "זה מעניין מאוד וסימן לאופן שבו הסנטימנט לגבי ישראל משתנה שם". לדברי הבכירה, "בעלי חברות בסעודיה עוקבים מזה זמן מה אחר הסכמי השלום באזור, אך הדברים בסעודיה לוקחים זמן רב יותר ממדינות אחרות כמו מרוקו, בסעודיה אין אוכלוסייה יהודית בניגוד לבחריין ואיחוד האמירויות, אז מטבע הדברים זה לוקח לאט יותר, גם צריך להבין שאי אפשר לשנות נרטיב של 70 שנה בכמה שבועות, זה ייקח זמן אבל בסוף זה ייראה טבעי לגמרי".

אריאלה שטיינרייך, ראש 'חטיבת המזרח התיכון' בחברת שטיינרייך תקשורת, סוכנות יחסי ציבור מובילה העובדת עם מדינות המפרץ וישראל, אומרת ל'בחדרי חרדים', "יש כמה חברות סעודיות שרוצות לעשות עסקים עם ישראל ומתכננות לעשות זאת דרך בחריין כאשר ממלכת בחריין נרמלה את היחסים עם ישראל. לפי שעה הם יעשו זאת מתחת לרדאר עד שסעודיה תנרמל את היחסים עם ישראל. זו התפתחות חיובית מאוד לאזור".

פלר חסן-נחום, משנה לראש עיריית ירושלים ומייסדת המועצה העסקית של איחוד האמירויות הערביות, ביקרה בימים האחרונים בבחריין לפגישות לדיון ביצירת הזדמנויות עסקיות ותיירותיות לישראלים ולבחריין כמו גם הזדמנויות חדשות ליצירת קשרים עם איכות גבוהה יותר. חסן-נחום מחזיקה בתיק לענייני החוץ של ירושלים ומילאה תפקיד בהגדלת ההזדמנויות העסקיות בין חברות ישראליות ואמירויות.

פלר חסן נחום אומרת ל'בחדרי חרדים' כי "עשינו ואנחנו עושים עסקים עם אנשים ממדינות המפרץ ועם אנשים ממדינות במזרח התיכון, אנו מצפים לעשות עסקים גם עם אנשים מסעודיה, לצערי בגלל הסגר המתקרב הייתי חייבת להקדים את שובי לארץ, נקווה בקרוב לחזור למפרץ ולעוד מקומות בהם ניתן להביא לשיתוף עסקי בין מדינות שונות".

בחריין סעודיה ריאד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד