י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הזינוק בתחלואה

השוטרים נפרשו • החל מ-17:00: סגר שלישי הוטל על מדינת ישראל

לאור התחלואה הגוברת והחשש כי 'המוטציה הבריטית' מאיצה מאוד את קצב תחלואת הקורונה בישראל, החל מהשעה 17:00 ולמשך לפחות שבועיים - מוטל סגר מלא על מדינת ישראל | אלפי שוטרים נפרסו בעשרות נקודות | משעות הערב תתוגבר האכיפה בכבישים הבינעירוניים

השוטרים נפרשו • החל מ-17:00: סגר שלישי הוטל על מדינת ישראל
מחסום משטרתי בעת הסגר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החל משעה זו (ראשון) מוטל סגר כללי על המדינה בעקבות מצב התחלואה של נגיף הקורונה. הסגר אושר בשלב הזה לשבועיים בלבד, אך בכירי משרד הבריאות מעריכים כי הוא ימשך לשלושה או ארבעה שבועות וייתכן אף יותר מכך. בתוך כך, במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים ברחבי הארץ. אלפי שוטרים נפרסו החל משעות הצהריים בעשרות נקודות, כאשר משעות הערב המאוחרות תתוגבר האכיפה בכבישים הבינעירוניים.

בזמן הסגר, יאסר לצאת מהבית ליותר מ 1,000 מטרים, למעט חריגים כגון: יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט (שלא בדרך של הגעה למקום בכלי רכב), העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית.

בנוסף, איסור יציאה ממקום המגורים לצורך שהייה במקום מגורים של אדם אחר, וכן סגירה של מקומות ציבוריים ועסקיים למעט חנויות חיוניות: מזון, היגיינה, אופטיקה, בית מרקחת, מוצרי חשמל ומוצרים הדרושים לתיקונים חיוניים בבית.

סגירה של יחידות אירוח וצימרים, גן חיות, ספארי שמורת טבע, גנים לאומיים, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה; מקום למתן טיפול שאינו רפואי, לרבות מספרה ומקום למתן טיפולי יופי וקוסמטיקה; מקום למתן טיפול רפואה משלימה; קניון או שוק קמעונאי ומוזאון, וכן ביטול האפשרות לפתיחת בית אוכל בדרך של איסוף עצמי.

יצוין, כי ועדת החינוך של הכנסת החליטה לבטל את תקנת הממשלה, ועל כן גם כיתות ה'-י' ימשיכו את הלימודים כרגיל. כלומר, כעת, לממשלה ניתנה הארכה של 48 שעות להגיש תקנת חדשות לאישור הוועדה.

כאמור, אלפי שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול נפרסו בהיערכות מיוחדת ומעובה במאות מחסומים ברחבי הארץ, לצורך אכיפת הגבלות התנועה וההתקהלות שהוטלו ע"י הדרג המדיני. במשטרה מדגישים כי עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות, פיקוח ביצוע הבידוד של אנשים החולים והמבודדים והגבלות בתנועה בכל רחבי הארץ.

אתמול, בתדרוך מיוחד שקיים ראש חטיבת המבצעים של המשטרה תת ניצב שמעון נחמני, התייחס לאכיפה בתוך המגזר החרדי. נחמני אמר כי מתקיימים כל העת מגעים מנהיגי הציבור כדי למנוע התקהלויות. "המשטרה נערכת לאכוף, אך יש מגעים עם המנהיגים. נלך בראש ובראשונה להידברות. ואז לאכיפה. בשום מצב המשטרה לא תאפשר התקהלויות", אמר.

ראש חטיבת המבצעים הבהיר כי המשטרה תפעל בדרכי הסברה לפני שתעבור לאכיפה. "מצופה מהציבור לשיתוף פעולה ואחריות, על מנת להביא להצלחתו של הסגר", הוא אומר, "לכן המעצבים העיקריים הם הסברה מניעה וגם הכלה. לצד זאת, השוטרים ייחלקו מסכות במרחב הציבורי, אך יבצעו אכיפה במקומות בהם יהיו התקהלויות אסורות".

"המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם ע"י מחסומים קבועים החל משעה 18:30 וכן מחסומים מדלגים לצד סיורים בכניסות לערים ובתוכן, זאת במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, וכן לפקח אחר פעילות תקינה של בתי עסק שהורשו לפעול ומנגד על אי פעילות של בתי עסק שפעילותם נאסרה", נמסר היום מהמשטרה.

באשר לאכיפה בדרכים הבינעירוניות אמרו אתמול גורמים במשטרה, כי יוצבו 21 מחסומים במהלך היום, אך לקראת הערב והלילה תתוגבר האכיפה בכבישים ויוצבו כ-300 מחסומים בהם יוצבו שוטרים שימנעו תנועה שלא צורך חיוני. ראש חטיבת המבצעים הבהיר כי במשטרה מודעים לרגישות של החיכוך בין השוטר לאזרח ואמר כי "הפעילות המשטרתית היא מורכבת ולא פשוטה לציבור בשטח, אך השוטרים תודרכו כיצד לפעול".

סגר אכיפה תנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד