י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי הסערה בשיעור השבועי

לשכת הראש"ל: הרב מוקיר ומעריך את ישיבות ההסדר

במהלך השיעור השבועי הנמסר מדי שבוע במוצאי שבת התבטא הראש"ל הגר"י יוסף ודבריו עוררו סערה: "רב עיר בראש ובראשונה צריך להיות בקיא בהלכה, לא קצין ביטחון של איזה עיר, או שלמד באיזה ישיבת הסדר, רב עיר צריך להיות אדם שכל ימיו לן באוהלה של תורה, מאהלה של תורה שילך לרבנות לזכות את הרבים להגדיל תורה ולהאדירה".

לשכת הראש"ל: הרב מוקיר ומעריך את ישיבות ההסדר
הגאון רבי יצחק יוסף בשיעורו צילום: דר וסוחרת

אמש (מוצ"ש) הגיע הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק למסור את השיעור המקדים לשיעורו השבועי של הראש"ל הגר"י יוסף הנמסר מידי שבוע במוצאי שבת בבית הכנסת היזדים בירושלים.

במהלך השיעור אמר הראש"ל הגר"י יוסף, "אני אומר משפט אחד שזה שווה את הכול, אני אומר אשרי העיר שתזכה שהרב קוק יכהן שם כרב העיר, הוא יזכה את הרבים בתורה שבכתב בתורה שבעל פה והוא גם בקיא בהלכה".

עוד הוסיף הראש"ל בעניין הרב קוק: "רב עיר בראש ובראשונה צריך להיות בקיא בהלכה, לא קצין ביטחון של איזה עיר, או שלמד באיזה ישיבת הסדר, רב עיר צריך להיות אדם שכל ימיו לן באוהלה של תורה, מאהלה של תורה שילך לרבנות לזכות את הרבים להגדיל תורה ולהאדירה".

"שתזכה העיר וכבוד הרב שיפיץ תורה יגדיל תורה ויאדיר" אמר הראש"ל הגר"י יוסף לסיום.

דבריו של הראש"ל עוררו סערה בקרב ישיבות ההסדר, ולאור כך הוציאה היום לשכת הראש"ל הבהרה מיוחדת: "הראשון לציון מוקיר ומעריך את תלמידי ישיבות ההסדר ואת תורתם, עומד בקשר תורני רציף עם רבים מהם בשיעורי תורה ובמו״מ הלכתי ומתנצל אם דבריו הובנו שלא כראוי" נמסר מלשכתו של הראש"ל הגר"י יוסף.

עוד הוסיפו בלשכת הראש"ל, "הראשון לציון עמד בדבריו על הצורך של תלמידי חכמים הבאים לכהן בתפקיד רבני עיר ללון בעומקה של הלכה, לצורך כך יש להשקיע מעבר לשנות הלימוד בישיבה מספר שנים ללימוד הלכה לעומקה. הדבר נכון לגבי כל ישיבה מכל סוג וגם לגבי ישיבות הסדר".

‏מוקדם יותר כתב חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ': "עולם התורה הדתי לאומי, על כלל אגפיו, מגדל תלמידי חכמים שלא נופלים, ובמקרים רבים עולים על מקביליהם בעולם החרדי - בבקיאות ובעיון בכל מקצועות התורה".

עוד הוסיף סמוטריץ', "יש לנו כבוד גדול לעולם התורה החרדי. אנחנו יודעים לראות את מעלותיו הטובות, ודווקא משום כך יש לנו כאב לב גדול על זלזול של חלק ממנו בתלמידי החכמים שלנו".

הרב בן ציון קוק הרב יצחק יוסף ישיבות הסדר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד