כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אנחנו אשמים

חוקר האבולה מזהיר: נגיפים קטלניים נוספים בדרך

אחד הפרופסורים שהיה בצוות שגילה את נגיף האבולה הקטלני מזהיר כי העולם עלול להתמודד עם מספר לא ידוע של נגיפים חדשים שעלולים להיות קטלניים | האשמים: בני האדם שוחקים את הטבע וגורמים לנגיפים לצאת מיערות הגשם ולהתפשט

חוקר האבולה מזהיר: נגיפים קטלניים נוספים בדרך
נגיף קורונה צילום: pixabay

בצל מבצע החיסונים הנערך בכל רחבי העולם למיגור נגיף הקורונה, מזהיר אחד הפרופסורים שחקר את נגיף האבולה כי נגיפים נוספים יגיעו ויהיו 'איום על האנושות' לאחר הקורונה.

הפרופסור Jean-Jacques Muyembe Tamfum היה חלק מצוות המחקר שחקר את התפרצות נגיף האבולה בשנת 1976. כעת הוא חושש כי העולם עלול להתמודד עם מספר לא ידוע של נגיפים חדשים שעלולים להיות קטלניים. לדבריו הנגיפים יגיעו מיערות הגשם הטרופיים של אפריקה.

"אנחנו עכשיו בעולם שבו יצאו נגיפים חדשים", אמר הפרופ' ל-CNN, והוסיף "זה מה שמהווה איום על האנושות". כשנשאל האם הוא מאמין שמגפות עתידיות יכולות להיות קטלניות יותר מנגיף הקורונה, השיב: "כן, כן, אני חושב שכן".

החוקרים פועלים כעת להילחם באיום לגבי מה שמכונה 'מחלה X', נגיף שעלול לסחוף את העולם במהירות כמו קורונה, אך עם שיעור מתים מזעזע כמו בנגיף האבולה. כחוקר צעיר, הפרופסור לקח דגימות דם מקרבנות המחלה שלא הייתה ידועה אז שהרגה תשעה מתוך עשרה חולים. דגימות אלה נשלחו מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו למדענים ברחבי העולם, שגילו וירוס בצורת תולעת בדם המטופלים שנקרא מאוחר יותר על שם נהר האבולה, הנגיף נקרא על הנהר בזאיר בו התגלה לראשונה.

לטענת הפרופ' בני האדם החודרים במהירות לטבע בם האשמים על ידי שהם "מגבירים מאוד את הסיכון למגיפות חדשות, אם תלך ביער תשנה את האקולוגיה, וחרקים וחולדות יעזבו את המקום ויבואו לכפרים, אז זה גורם להעברת הנגיף" אמר.

"אנו פולשים ליערות טרופיים ולנופים פראיים אחרים, שמאכלסים כל כך הרבה מינים של בעלי חיים וצמחים, ובתוך היצורים האלה כל כך הרבה נגיפים לא ידועים", כתב דייוויד קוומן, מומחה לנגיפים ב"ניו יורק טיימס". עוד כתב: "כרתנו את העצים, אנו הורגים את החיות או צדים אותן אותם ושולחים אותן לשווקים, אנו משבשים מערכות אקולוגיות ואנו משחררים וירוסים מבעליהם הטבעיים, כשזה קורה, הם צריכים מארח חדש, לעתים קרובות, אנחנו המארחים".

אבולה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד