י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החשש מגדעון סער

הבלוק ימשיך? נתניהו נועד עם ראשי הסיעות החרדיות

בעקבות החשש לזליגה בתמיכת הסיעות החרדיות לכיוונו של גדעון סער, ראש הממשלה נתניהו נועד היום עם ראשי הסיעות החרדיות במטרה להבטיח את תמיכתם בממשלתו הבאה. דרעי התחייב, האחרים עדיין לא השיבו סופית | אמש נחשף ב'בחדרי' כי השר מקלב פוזל לכיוונו של סער

הבלוק ימשיך? נתניהו נועד עם ראשי הסיעות החרדיות
נתניהו ליצמן ודרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות שאסטרטגית, ראש הממשלה נתניהו נמנע מלהכריז ערב הבחירות על הרכב ממשלתו הבא, כעת, מול סיטואציה פוליטית סבוכה שעומדת בפניו, ראש הממשלה זימן היום את ראשי הסיעות החרדיות לדון בעניין בלוק הימין.

ראשי הסיעות החרדיות, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני הם השותפים האחרונים שיגיעו בוודאות לממשלת נתניהו, אם תתכן ממשלה כזו, ומול חשש לזליגה לעבר גדעון סער - נתניהו בודק דופק.

על פי הדיווחים, נתניהו זימן היום (ראשון) את ראשי הסיעות החרדיות לפגישה פוליטית, בפגישות נפרדות שקיים עימם, הוא ביקש להבין האם ימשיכו את התמיכה בו גם לאחר הבחירות. ב'וואלה' דווח כי במפגש בדקו אפשרות לשגר הודעת תמיכה משותפת.

סגה"ש מקלב מודה: "סיכוי שנתניהו לא ינצח; לא פוסלים את סער"

ככל שנודע ל'בחדרי חרדים', השר אריה דרעי כבר צוטט בסוף השבוע כאומר שיתמוך בהמשך כהונת נתניהו בכל מצב, ואילו ראשי יהדות התורה ליצמן וגפני לא סיפקו לראש הממשלה תשובה חיובית, כך ליצמן הבהיר כי ישיב לו בהמשך השבוע רק לאחר התייעצות עם גדולי ישראל. החשד של נתניהו הגיע בין היתר גם בעקבות הקלטות שנחשפו אמש ב'בחדרי חרדים' בהן נשמע סגן השר אורי מקלב אומר כי "המפה הפוליטית לא פשוטה", כשהוא מתריע מהתרחיש שנתניהו לא יצליח להקים ממשלה. "גדעון סער ואלקין הם אנשים שאנחנו יודעים לעבוד איתם, הם אנשים ראויים", לטענתו, "יש חשש שהליכוד מתפצל לשניים, לא יודעים מי עוד הולך, יש אנשים שעוד מסוגלים ללכת, כאלה שפגעו בהם". מקלב העריך כי סער יקבל כוח פוליטי, "יגידו שזה הליכוד האמיתי".

מקלב הבהיר כי יהדות התורה הולכת עם נתניהו, והסביר: "אנחנו הולכים גם בגלל הכרת הטוב שיש, וגם בגלל הניסיון אנחנו אומרים גם עכשיו שאנחנו הולכים עם נתניהו, אבל אין ספק שיכול להיות מצב שהוא לא יצליח להקים ממשלה, ככל שהוא יעבור את ה-30 ואנחנו נגדל אז נלך לממשלה של משהו מוכר ומשהו יציב".

מקלב חזר שוב: "אנחנו הולכים עם נתניהו", אבל התריע בשנית, "יש חשש במפה הפוליטית שנתניהו לא יוכל להקים את הממשלה, ההבדל יהיה לא שאלה של שישים ואחד או לא אלא האם יהיה אפשר להקים ממשלה, מה יהיו הגושים. אנחנו לא פוסלים אף אחד יש מי שפוסל אותנו ומכפיש ומשמיץ כמו ישראל ביתנו, יש מי שרוצה את ההתקרבות שלנו, אם נעלה עוד קצת נוכל להביא עוד מנדט! בכמה מאות קולות נוכל להביא עוד מנדט", תוך שהוא חותר קדימה, "לכל דבר יש השלכה מוניציפאלית. זה קשה ונעשה כל מאמץ".

גדעון סער בנימין נתניהו יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד