י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חוות דעת משפטית קובעת

למרות הסגר תתאפשר פעילות מפלגתית

המשנה ליועמ"ש קובע הערב כי יתאפשר לעובדי מפלגות לפעול כרגיל למרות הסגר שיחול ככל הנראה מעבר לשבועיים ויגזול זמן ששווה קולות ומנדטים | עם זאת אצל החרדים קיים חשש מכך שלא ניתן לקיים עצרות ויצטרכו לטכס עצות איך להעביר את המסרים לציבור בוחריהם

למרות הסגר תתאפשר פעילות מפלגתית
יוסי שחר

הסגר שהחל היום (ראשון) בשעה 17:00 מדאיג את הפוליטיקאים שנמצאים בין כה בזמן קצוב עד למערכת הבחירות, אלה פנו אל לשכת היועץ המשפטי וקיבלו חוות דעת משפטית מהמשנה, עו"ד רז נזרי שקובע הערב כי יתאפשר לעובדי מפלגות לפעול כרגיל למרות הסגר שיחול ככל הנראה מעבר לשבועיים ויגזול זמן ששווה קולות ומנדטים.

"במענה לפנייה שהתקבלה, הבהיר המשנה היועץ המשפטי לממשלה (משפט חוקתי-ציבורי), עו"ד רז נזרי, כי גם במהלך ימי הסגר, תתאפשר פעילות מפלגתית לצורך היערכות לבחירות הכלליות לכנסת", הבהירו בלשכת המשנה ליועץ המשפטי.

עו״ד נזרי קבע כי "יציאתם מן הבית של עובדים, לרבות מתנדבים, נותני שירותים ומועמדים מטעם מפלגה לצורך הגעתם למטה המפלגה למען פעילותם במפלגה, מותרת במצב המשפטי הקיים. מובן כי האמור רלבנטי גם ביחס לעובדים, נותני שירותים ומועמדים מכל המפלגות".

נזרי הוסיף, כי "עובדי המפלגה רשאים גם לצאת מבתיהם על מנת לעבוד במרחב הציבורי, למשל לחלק עלוני תעמולה וכיוצא באלה, או בכל מקום אחר שנדרש שיעבדו בו, כגון לצורך פגישה עם בוחרים בבתיהם בשל עבודתם בקשר לבחירות. פעילות כאמור כפופה מטבע הדברים להגבלות האחרות שבתקנות, למשל לעניין התקהלות במסגרת תקנות הגבלת הפעילות המגבילות את השהיה במרחב הפרטי והציבורי".

נזרי ציין כי בכוונת הייעוץ המשפטי לממשלה להתייחס בהמשך לסוגיות נוספות הנוגעת לפעילות מפלגתית אגב מערכת הבחירות והתקנות הנוגעות למאבק בקורונה, וזאת על מנת לתת מענה הולם לצורך לשמור על כללי הבריאות הנוגעים לעניין, תוך מתן המשקל הראוי לחשיבות חופש הביטוי הפוליטי ככלל, ובתקופת מערכת בחירות בפרט.

עם זאת, בסיעות החרדיות עדיין מחפשים פתרונות להגיע לציבור, שכן בניגוד לציבור הכללי, רוב החרדים אינם משתמשים בזום או ברשתות החברתיות וקיים חשש כי הדבר עלול גם לפגוע אלקטוראלית.

רז נזרי בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד