י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בניגוד לסדר התיעדופים

בעוד הקשישים ממתינים; עובדי המשרד התחסנו

עובדי מטה של משרד הרווחה חוסנו כבר בימים האחרונים לנגיף הקורונה, זאת בעוד שישנם קשישים ואנשים בקבוצות הסיכון השונות שעדיין ממתינים להגעת תורם, ובניגוד להחלטות וועדת התיעדופים של משרד הבריאות

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: צלמי פלאש 90

המבצע הענק לחיסון אזרחי ישראל ממשיך במלוא עוזו, בתוך כך מתברר כי יש מי שאינם נצמדים להנחיות ועדת התיעדופים של משרד הבריאות, שקבעה את סדר קבלת החיסונים, בתחילה הקבוצה הראשונה הקשישים קבוצות הסיכון וצוותי הרפואה, בקבוצה השנייה עובדי הרווחה ועובדי ההוראה, וכן הלאה.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', עובדי מטה של משרד הרווחה חוסנו כבר בימים האחרונים לנגיף הקורונה, זאת בעוד שישנם קשישים ואנשים בקבוצות הסיכון השונות שעדיין ממתינים להגעת תורם. כאשר בתוך אנשי משרד הרווחה שחוסנו ניתן אכן למצוא עובדים סוציאליים וכד' אשר נמצאים במגע עם קשישים וקבוצות הסיכון, אך מנגד על פי הדיווח חוסנו גם עובדי מזכירות ופקידים.

יצוין, כי תורם של עובדי הרווחה אמור להגיע בקבוצת המתחסנים השניה יחד עם צוותי ההוראה, שלגביהם התחוללה הבוקר (ראשון) סערה בוועדת החינוך כאשר יו"ר ארגון המורים איים בשביתה ארצית לאור כך שהמורים חשופים לכל כך הרבה תלמידים ואינם מחוסנים "הם מסכנים את חייהם" נטען.

במשרד הבריאות אמרו בתגובה ל'ישראל היום': "משרד הבריאות הבהיר לבתי החולים ולקופות החולים שיש להיצמד להנחיות ויש לחסן על פי התיעדופים שנקבעו".

גם במשרד העבודה והרווחה התייחסו לדיווח והסבירו כי מודבר בעודפי החיסונים ובמהלך מתואם עם משרד הבריאות "בתיאום עם משרד הבריאות ועם רשות החירום הלאומית הוחלט לאפשר לעובדי רווחה חיוניים ועובדים סוציאליים להתחסן, מכיוון שהם באים במגע עם אוכלוסיות בסיכון במסגרות הרווחה. החיסונים ניתנים במקומות בהם נותר עודף חיסונים, ובכדי למנוע זריקת מנות חיסון טרם פיצול המגשים ומתקיים בבתי דיור מוגן, בתי חולים ובמסגרות שבהן נותרו מנות לאחר חיסון כלל הדיירים".

משרד הרווחה חיסון לקורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד