כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

אלי ישי נבהל - ומקפיא את ירושלים

למרות הודעת נתניהו כי ירושלים לא תוקפא, מתאמצים במשרד הפנים למצוא דרך לייבש את רמת שלמה • השיטה: סחבת באישורים שתגרור את התוכנית • אז מה אם על הדרך תתעכב הבניה בכל העיר?

מכניס להקפאה. אלי ישי. צילום: פלאש90
מכניס להקפאה. אלי ישי. צילום: פלאש90

לפי כותרות העיתונים הבוקר (א), נדמה נתניהו כמי שמוכן להקריב עניינים סנטימנטליים תמורת המהות. "הכול על השולחן", זועקות הכותרות, שבישרו על הסכמת נתניהו לכלול במשא ומתן גם את נושאי הליבה, ובכללם ירושלים, ובד בבד גם על התעקשותו שלא להקפיא את הבניה בירושלים.

אלא שמסתבר שיש מי שעושה את זה בשבילו.

שר הפנים, אלי ישי, שספג בסוף השבוע את מלוא עוצמת זעמו של ממשל אמריקני חושף שיניים, שהסיט מסיבות גיאופוליטיות את תשומת ליבו מראש הממשלה אל שר הפנים שלצידו, ייבש את תוכניות הבניה בירושלים רבתי, ובכלל זה את תוכניות הבניה ל-1600 יח"ד ברמת שלמה, שכבר אושרו בוועדה ושעוררו את הסערה המדינית.

על פי חוק התכנון והבנייה, לאחר שהתוכנית אושרה להפקדה ב-9 במארס, הוועדה המחוזית אמורה לפרסמה בעיתונים להתנגדות הציבור. לאחר דיון בהתנגדויות, אפשר יהיה לאשר סופית את התוכנית, והעירייה תוכל להוציא אישורי בנייה. אולם, עד כה התוכנית לא פורסמה. לפי גורם המקורב לשר הפנים, היא גם לא תתפרסם בקרוב.

הנקודה החשובה בעיכוב, היא תקנה הקובעת, כי באם תוכנית שאושרה בידי הוועדה המחוזית אינה מופקדת בתוך חצי שנה, היא מתבטלת ויש להביאה לדיון מחודש בוועדה.

ולא רק תוכנית רמת שלמה תוקפא. נראה כי בכדי לצאת בכבוד מהפרשיה המשפילה, מבלי להכריז על הקפאת הבניה, יושהו תוכניות בניה רבות ברחבי ירושלים בשל אי התכנסות הוועדה - אי התכנסות המהווה את הדרך היחידה לצאת בשלום מהעניין.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לא תתכנס עד לאחר חג הפסח. חברי הוועדה, לא קיבלו הסבר לביטול הישיבות המתוכננות לשבוע הבא.

בתחילת שבוע שעבר פרסם עיתון 'הארץ', כי מיד לאחר פרוץ המשבר הסירה הוועדה מסדר יומה כמה דיונים על תוכניות בנייה של יהודים מעבר לקו הירוק, גם בשכונות שעד היום לא נחשבו בעלות רגישות מדינית, כמו גילה, רמות, רמת אשכול ונווה יעקב.

חלק מהתוכניות שהורדו מסדר היום הן תוכניות קטנות להרחבת מבנה או להקמת מספר יחידות דיור בודדות. למחרת השינוי בסדר היום בוטלו לחלוטין שתי הישיבות שתוכננו לשבוע שעבר.

במשרד הפנים הסבירו את ביטול הישיבות בשיקולים טכניים. אולם, ביום חמישי קיבלו חברי הוועדה הודעה על ביטול שתי ישיבות נוספות, שהיו מתוכננות ליום ראשון וליום שלישי הקרובים.

גורמים בוועדה אישרו השבוע כי על הוועדה הופעלו לחצים לשנות את סדר יומה, כדי שלא לגרום להחרפת המשבר עם ארה"ב. בישיבות הללו אמורות היו לעלות תוכניות שנוגעות גם למזרח ירושלים.

ובמשרד הפנים מיתממים, וגורמים בו הסבירו כי הישיבה ביום ראשון בוטלה בעקבות החלטה של ועדת המנכ"לים שמינתה הממשלה לפקח על הוועדה בשל האירועים האחרונים. הישיבה ביום שלישי, נמסר ממשרד הפנים, בוטלה בשל בעיות טכניות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד