י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ספר התורה הונח בקרן זוית • מזעזע

משפחה אשדודית שהגיעה לביתה בשעת ליל מאוחרת מצאה ספר תורה ערום, מחוסר 'עץ החיים', עומד בפינת המעלית • הם העבירו אותו למכון 'פאר' וכעת מחפשים את הבעלים • בפנים: התמונה

ספר תורה. תמונת אילוסטרציה
ספר תורה. תמונת אילוסטרציה

הסיפור המדהים הזה אירע בשכונה ז' באשדוד.

משפחה שחזרה בשעת לילה מאוחרת לביתה, הזמינה את המעלית לקומת הקרקע, וכשנפתחה דלת המעלית נכונה לה הפתעה מזעזעת - על רצפת המעלית נמצא מושלך ספר-תורה שלם, ללא עץ החיים, כתורה המונחת בקרן זוית.

כשהתאוששו, אספו בני המשפחה את ספר התורה אל ביתם, בכל הכבוד הראוי לו, ומאז הם מחפשים אחר בעליו.

ספר התורה הועבר על ידי המשפחה למשמרת ב'מכון פאר', המתמחה זה עשרות שנים בהשבת אבידה של דברי סת"ם. שם העריכו כי הס"ת הונח במעלית על ידי גנב, שמצפונו העיק לו, והוא ניסה להיפטר מהספר בבניין שידע כי מתגוררים בו חרדים, כדי שישוב לבעליו, או לכל הפחות לארון קודש בבית כנסת.

בסוף השבוע נבדק ספר התורה על-ידי סופרי הסת"ם המומחים של 'מכון פאר', שלא מצאו עליו, בינתיים, סימני זיהוי גלויים, זאת מאחר שעצי החיים הוסרו ממנו.

יחד עם זאת ניתן לקבוע כמעט בוודאות, כי מדובר בספר תורה שהובא לארץ לאחר השואה. הוא נכתב בכתב ב"י, הוא הלכתי, גובהו חמישים ומשהו ס"מ, ויש בו משיחה חיצונית.

בכדי להקל על גבאי בתי הכנסת את זיהויו של ספר התורה, הוחלט ב'מכון פאר' לפרסם באמצעותנו את צורת הכתב של ספר התורה. כל גבאי ביכנ"ס שנגנב ממנו ספר תורה, העונה על הפרטים הבסיסיים, יכול להגיע ל'מכון פאר' שברחוב חזון איש 2 בני ברק, או להתקשר בטלפון 03-6161666, ולבקשו על פי סימנים נוספים.

בימים אלה של 'בין הזמנים' גוברת גם מכת העלמויות וגניבות זוגות תפילין, והיא מגיעה למימדים חסרי תקדים.

במחלקת 'השבת אבידה' של 'מכון פאר', שבה הופקד גם ספר התורה, נתקבלו רק בימים האחרונים ועוד קודם ל'בין הזמנים', 40 זוגות תפילין שנעלמו לבעליהם, בין פורים לר''ח ניסן, רובם נעלמו לבחורי ישיבות, בעיקר מחוסר זהירות.

ב'מכון פאר' קוראים לבחורים לפקוח עין ולשמור על התפילין שלא יאבדו ולא יגנבו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד