ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
85 ימים לפתיחת הקלפיות

סקר מנדטים: המפלגות החרדיות שומרות על כוחן; כחול לבן מרוסקת

מפלגת כחול לבן שהיוותה במשך שלוש מערכות בחירות אלטרנטיבה שלטונית, כאשר בשיאה השיגה 35 מנדטים, מתרסקת על רקע העזיבות, אל עבר אחוז החסימה. הליכוד לא מתרומם, גדעון סער יציב, בנט לא מרוויח מהריצה לראשות הממשלה. וגם, האם זהו הסגר האחרון בהחלט

סקר מנדטים: המפלגות החרדיות שומרות על כוחן; כחול לבן מרוסקת
ספירת קולות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לא היו ימים טובים לעורכי החדשות והסקרים כימי סגר שלישי. הסגר והקורונה מתערבים להם עם הבחירות הקרבות ובאות ומפלגות חדשות עם פוליטיקאים ישנים ופוליטיקאים חדשים עם מפלגות ישנות צצים להם חדשים לבקרים.

אז איך תראה המפה הפוליטית אם הבחירות היו מתקיימות היום ויתר המפלגות ללא שינוי? מסקר 'חדשות 12' שפורסם הערב (ראשון), עולה כי מפלגת השלטון - הליכוד בראשות בנימין נתניהו, הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת ישראל, אולם נחלשת משמעותית ומקבלת 28 מנדטים. במקום השני ממצבת את עצמה כבר סקר שלישי ברציפות מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער שמקבלת 19 מנדטים.

יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד עוקפת שוב את המתחרות ומקבלת 16 מנדטים, כשימינה בראשות נפתלי בנט מושפעת מסער ונחלשת לעומת הסקרים האחרונים ומקבלת 13 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 11 מנדטים.

ש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 8 מנדטים כמו גם אחותה יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן שמקבלת 8 מנדטים אף היא.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת מעט ומקבלת 7 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ מגרדת את אחוז החסימה מלמעלה ומקבלת 5 מנדטים כמו גם מרצ בראשות ניצן הורוביץ שמקבלת 5 מנדטים אף היא.

העבודה (1.5%), מפלגה בראשות עפר שלח (1.3%), הבית היהודי בראשות רפי פרץ (1.0%) וגשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס (0.0%) לא עוברות את אחוז החסימה.

ומה יקרה אם הבחירות היו מתקיימות היום, ותקום מפלגת שמאל חדשה עם רון חולדאי, עפר שלח ואבי ניסנקורן ומפלגת העבודה ויתר המפלגות ללא שינוי הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה שומרת על כוחה בסקרים ומקבלת 28 מנדטים, תקווה חדשה בראשות גדעון סער נחלשת במנדט ומקבלת 18 מנדטים ויש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד נחלשת גם היא ומקבלת 14 מנדטים. ימינה בראשות נפתלי בנט נחלשת במנדט למרות היותה מפלגת ימין ומקבלת 12 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 11 מנדטים.

ש"ס בראשות אריה דרעי עם 8 כמו גם יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן שמקבלת 8 גם היא. מפלגת שמאל חדשה עם רון חולדאי, עפר שלח ואבי ניסנקורן ומפלגת העבודה מקבלת 7 מנדטים, חלקם על חשבון ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שנחלשת ומקבלת 6 מנדטים בלבד. מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 4 מנדטים כמו גם כחול לבן בראשות בני גנץ שמגיע לשפל של 4 מנדטים.

54% מהציבור מסכימים על כך שישראל הולכת לסגר השלישי בשל כשלון של הממשלה, (מסכים מאד 33%, די מסכים 21%) ו-41% לא מסכימים (לא כל כך מסכים 24%, כלל לא מסכים 17%).

בשאלה 'האם לדעתך הסגר השלישי יהיה הסגר האחרון או שהוא לא יהיה הסגר האחרון', 33% ענו שזה יהיה הסגר האחרון, 42% חושבים שזה לא יהיה הסגר האחרון ו-25% ענו כי אינם יודעים.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 510 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 27 בדצמבר 2020.

סקר מנדטים מדגם מנו גבע גדעון סער מפלגת כחול לבן בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד