ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
גנבו להם את הבחירות

חברי 'אגודה' הצביעו נגד התקציב של ראש המועצה מטעמם

סיעת אגודת ישראל במועצת עמנואל סוערת, לאור אכזבתם העמוקה של חברי הסיעה מהתנהלות חבר סיעתם, ראש המועצה אליהו גפני • הם הצביעו היום נגד התקציב שהגיש לשנת 2021 • גפני בתגובה: "חשוב ללמוד לראות את הכוס המלאה"

חברי 'אגודה' הצביעו נגד התקציב של ראש המועצה מטעמם
ראש מועצת עמנואל, אליהו גפני צילום: אתר העירייה

משבר קואליציוני בעמנואל: כל חברי סיעת אגודת ישראל במועצה הצביעו פה אחד נגד אישור התקציב לשנת 2021, אותו הגיש היום (ראשון) ראש המועצה אף הוא מטעם אגודת ישראל, אליהו גפני. למרות שהתקציב עבר בסופו של דבר, בהצבעתם הביעו נציגי 'אגודה' במועצה את מחאתם החריפה נגד התנהלותו של ראש המועצה.

גורם באגודת ישראל אמר הערב ל'בחדרי חרדים': "ראש המועצה מתנהל בצורה תמוהה ביותר ועונה בשלילה לכל בקשה של הנציגים ומנהלי מוסדות החינוך, הוא איש מאוד חייכן ונחמד במישור האישי, אך כשזה מגיע למעשים בפועל הוא מזלזל בבקשותיהם של הרבנים לכל דבר שבקדושה".

עוד נטען כי גפני מתייחס בזלזול לדרישות לגיטימיות של הציבור החסידי בעיר, לדברי תושביה החסידיים של המועצה, בזמן כהונתו של עזרא גרשי ראש המועצה הקודם מטעם ש"ס כבר קיבלנו יחס הוגן יותר.

דוגמה אחת מיני רבות שציינו התושבים היא התנהלותו של גפני מול הת"ת החסידי: "ישנם שני ילדים עם ליקויי שמיעה וראיה שאושרה עבורם הנגשה לנכים ומשרד החינוך אישר עבורם את התקציב להנגשת הכיתות, אך הפרוייקט תקוע אצל ראש המועצה. בנוסף יש עוד 4 תקציבים בלתי רגילים (תב"רים) שאושרו ומומנו ע"י משרד החינוך לבניית כיתות חדשות ולפיתוח הת"ת, והמועצה אינה מקדמת אותם "עם קצת רצון טוב מצד ראש המועצה העניינים היו מסודרים כבר בפתיחת שנת הלימודים" אמר הגורם ל'בחדרי חרדים'.

גורם נוסף באגודת ישראל במועצה עמנואל, הוסיף שהאווירה בקרב בני הציבור החסידי מול גפני נציגם טעונה מאוד בשנה האחרונה, וכעת בהצבעה על התקציב, הדבר בא לידי ביטוי, לאור כך שבשבוע האחרון התנכל גפני לבניית בית כנסת חסידי חדש בעיר.

"בית הכנסת נבנה בבניה קלה על פי התקנים המחמירים ביותר של טובי המהנדסים, אך גפני הורה להוציא צו הפסקת עבודה לבית הכנסת, לגודל החרפה באותו זמן בית ספר ממ"ד בעמנואל הקים מבנה גדול בבניה קלה אך שם משום מה גפני  לא הורה להרוס" אמר הגורם בכאב וסיכם "מדובר הרי בחסיד גור, על אותם התנכלויות הם יצאו בערד למחאה נגד העירייה וכאן הם מעוללים לנו בדיוק את אותו הדבר".

חברי המועצה שהתנגדו, הם יעקב רוזנשטיין, חסיד ויז'ניץ ונציג הקהילות החסידיות וברסלב בעיר, וכן  חברי המועצה, משה אייזנבאך ואלימלך פציפיצי, המייצגים את קהילת סלונים, שהיא הקהילה החסידית הגדולה בעמנואל.

יצוין שבמהלך היום האחרון גפני עמל לפרק את הגוש של חברי אגודת ישראל כולל על ידי הפעלת לחץ על חברי הסיעה באמצעות קרובי משפחה, אך הגוש של כל חברי אגודת ישראל נגד ראש המועצה אף הוא כאמור מטעם אגודת ישראל, נותר מאוחד.

ראש המועצה אליהו גפני מסר בתגובה לטענות: "ראש מועצה שנותן מכל הלב, אם יש נושא אחד שאין באפשרותו לתת הדבר מאכזב, חשוב ללמוד לראות את הכוס המלאה ואת שגשוג העיר שחיכתה שנים כדי לצמוח ולבנות כמו בשנתיים האחרונות".

עמנואל אגודת ישראל אליהו גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד