י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע פתיחת מערכת החינוך

בכירים במשרד הבריאות: הסגר יוארך לחמישה שבועות

בעקבות פתיחת מערכת החינות כולה, על ידי וועדת החינוך של הכנסת, בניגוד להחלטת הממשלה, במשרד הבריאות מעריכים כי המהלך יגרום להארכת הסגר 

בכירים במשרד הבריאות: הסגר יוארך לחמישה שבועות
ת"ת היכל אהרן מכנובקא בעלזא צילום: שוקי לרר

על רקע השינויים של הרגע האחרון ופתיחת מערכת החינוך, גורמים במשרד הבריאות מעריכים כי המהלך יגרום להמשך התפשטות התחלואה מה שיחייב את הארכת הסגר לפחות בשלושה שבועות נוספים ובחמשה שבועות בסך הכל. כך דווח ב'כאן'.

מוקדם יותר היום (ראשון) אמר פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש כי "הסגר יתחיל להשפיע בין עשרה ימים לשבועיים. רמת התחלואה צפויה לעלות בימים הקרובים. בעוד כשבועיים נהיה סביב כחמשת אלפים מאומתים ו-800 חולים קשה בבתי החולים. ככל שיעבור הזמן נתחיל לראות את האפקט של הסגר והתחלואה תרד".

נזכיר, כי מוקדם יותר היום פרסם משרד החינוך שהלימודים במוסדות החינוך ימשיכו להתקיים מחר בדומה למתכונת שהתקיימה היום ובשבועות האחרונים, זאת בעקבות דיון של ועדת החינוך שהתקיים מוקדם יותר על מנת להסדיר את פעילות מוסדות החינוך. בתום הדיון הוחלט כאמור כי למרות החלטת הממשלה הלימודים ימשיכו כרגיל.

על פי התכנית שאושרה, הלימודים בגני הילדים, בכיתות א-ד יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה גם בערים אדומות וכתומות, כמו גם הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות. מסגרות הצהרונים תמשכנה לפעול במתכונת רגילה וכיתות ה'-י"ב ימשיכו לפעול רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים אדומים וכתומים הלימודים יתקיימו מרחוק.

במקומות בהם יתקיימו לימודים בכיתות י"א - י"ב יתאפשר מעבר תלמידים בין שתי קבוצות לכל היותר. מעבר של המורים יהיה בין ארבע קבוצות והפעילות בשטח פתוח תמשיך להתקיים בקבוצות של עד 20 תלמידים ואיש צוות חינוך. לא יתקיימו פעילויות חוץ וטיולים בכל המערכת.

שר הבריאות יולי אדלשטיין שביקר בבית החולים 'הלל יפה' בחדרה, תקף את ההחלטה שהתקבלה מוקדם יותר היום בוועדת החינוך, לאפשר לכל הכתות להמשיך את סדרי הלימודים ואמר: "במקביל אנחנו נכנסים לסגר. זה דורש אחריות אישית מכל אחת ואחד מאתנו. לצערי לא כל אחד נוהג באחריות" תקף אדלשטיין, והסביר את כוונתו "ראינו זאת היום בוועדת החינוך של הכנסת, בהחלטה האומללה לחדש את הלימודים בכל הכיתות - דבר שוודאי יאריך את הסגר".

לצד זאת, כאמור במשרד הבריאות מעריכים כי החלטה זו תעצים את התפשטות הנגיף ותגרום להארכת הסגר מעבר למתוכנן.

קורונה סגר נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד