י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מביך ומקומם כאחד

נחשף: כך פעלו שרי כחול לבן במטרה להיחלץ מבידוד

ב'כחול לבן' מרבים לטעון כי ראש הממשלה נתניהו מונע שיקולים פוליטיים, הערב נחשפת המפלגה במערומיה, כאשר תכתובות פנימיות מעידות, כיצד ניסו השרים והח"כים להתחמק מבידוד בכל מחיר והפעילו לחצים כבירים, אך נענו בשלילה. עקב כך הם יוצאים למתקפה חריפה נגד משרד הבריאות, כשהבולט בהם הוא השר יזהר שי | הסיפור המלא

נחשף: כך פעלו שרי כחול לבן במטרה להיחלץ מבידוד
בני גנץ בכנס כחול לבן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מרבית חברי סיעת כחול לבן שהו בשבוע החולף בבידוד, בעקבות מחלתה של חברת מפלגתם, הילה שי וזאן בנגיף הקורונה. אולם הערב (ראשון) נחשף כיצד פעלו חלק מבכירי כחול לבן וחברי הקבינט במטרה להיחלץ מבידוד, ללא הצלחה, ומשכך הם תוקפים בימים האחרונים את משרד הבריאות.

העיתונאי מיכאל שמש חשף הערב ב'כאן 11', תכתובת מהקבוצה הפנימית של המפלגה, בימים שלאחר הודעת משרד הבריאות כי עליהם להיכנס לבידוד. השרים יזהר שי וגבי אשכנזי פעלו במשך שעות להימנע מכך על ידי הפעלת לחץ מול משרד הבריאות.

השר יזהר שי עדכן את חבריו לסיעה: "האחות התקשרה. אמרה שאחרי שיחה עם הרופאה המחוזית כל מי שהיה באירוע צריך להכנס לבידוד. אמרתי שזו הוראה לא סבירה בכליל ואני דורש לדבר עם הרופאה. אם ידברו אתכם אל תוותרו. תדרשו לעבור תחקיר אפידמיולוגי. צריך לשחרר את הסיעה מההוראה הקבוצתית הזאת, היא הזויה ולא מוצדקת‬". טען השר חבר קבינט הקורונה.

שר החוץ גבי אשכנזי תהה בפני חברי הקבוצה, למה הוא נדרש לבידוד בזמן שלא שהה ליד הח"כית החולה, השר יזהר שי עדכן כי שוחח בנושא עם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי. מאוחר יותר עדכן השר אשכנזי את חבריו: "דיברתי עם המשנה למנכ"ל, פרופ' איתמר גרוטו. הוא אמר שיתחקרו אחד אחד ואין מצב שזה יהיה גורף".

במשרד הבריאות סירבו לסייע ובכירי כחול לבן לא התייאשו, השר יזהר שי עדכן: "הייתה לי שיחה עם עם ד"ר אלרעי פרייס והרופאה המחוזית. אחרי ויכוח קשה... יעשו חקירה אפידמיולוגית לכל אחד מהנוכחים באירוע. יתקשרו לכל אחד בשעה הקרובה - היו זמינים. מי שלא יענה יהיה בבידוד".

בתגובה לפרסום הערב ב'כאן 11', תקף השר יזהר שי, מבכירי קבינט הקורונה, את משרד הבריאות וטען כי "נציגי משרד הבריאות סירבו בתוקף לבצע חקירה אפידמיולוגית אישית לכל אחד ממשתתפי האירוע. לאור העובדה כי האירוע נערך בשטח פתוח ורחב, ביקשתי מהחוקרת לבצע בדיקה מעמיקה לגבי המפגשים שקרו במהלך האירוע, ולקבל החלטות בידוד אינדיבידואליות".

"מתישהו הצטרפה לשיחה ד"ר שרון אלרעי פרייס, והטיחה בי האשמות חסרות שחר, בחוסר נימוס ובסגנון גס ובוטה", תקף השר שי, שתקף את מערכת הבריאות, "ההחלטה ההזויה שלא לבצע חקירה אפידמיולוגית אישית הכניסה שלא לצורך 15 איש שנקטו באמצעי זהירות מחמירים באירוע חנוכה, לבידוד".

"היום", הוסיף שר המדע יזהר שי למתקפה, "אחרי שהוכח שאף אחד מהמשתתפים באירוע לא נדבק, ברור עד כמה ההחלטה היתה מוטעית, מה שמעלה מחשבות נוגות לגבי מאות אלפי ישראלים שאולי איבדו פרנסה שלא לצורך בגלל החלטות בידוד שרירותיות".

שי לא עצר והמשיך לתקוף בטוויטר: "אי אפשר להימנע מהמחשבה העצובה שזו תגובת משרד הבריאות על המלחמה העיקשת שלי בקבינט הקורונה לפתוח את השווקים והמסחר ולהשאיר את מערכת החינוך פתוחה למרות המלצות חלק מהבכירים שם. אם זו הנקמה שלהם, שיהיו בריאים, אני לא מצטער לרגע".

שר הבריאות יולי אדלשטיין מ'הליכוד' הגיב לשר שי וכתב: "אני דוחה בתוקף את המתקפות הארסיות ומשוללות היסוד כלפי עובדי משרד הבריאות. מדובר במשרתי ציבור מקצועיים לעילא שעסוקים יום ולילה בבריאות ובחיסון הציבור, בלי לנוח לדקה. הם ימשיכו במלאכתם ללא מורא מאיש ויזכו לגיבוי מלא ממני".

מפלגת כחול לבן בידוד ביתי קורונה יזהר שי גבי אשכנזי מיכאל שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד