י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת החיסונים בשבת

'המודיע' נגד השר אדלשטיין: "עושה בבריאות קרדום לחפור בו"

אחרי 'יתד' וסגה"ש מקלב, תתפרסם מחר ב'המודיע', מתקפה חריפה נגד שר הבריאות שהמרה את פי הרבנים הראשיים והורה להמשיך את מתן החיסונים גם בשבת. "משרד הבריאות מבקש לקרוץ אל האזרח החילוני ולסייע לו לנצל את יום השבת, בו אין עבודה, לקבל חיסונים ביתר נוחות"

'המודיע' נגד השר אדלשטיין: "עושה בבריאות קרדום לחפור בו"
יולי אדלשטיין צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ההחלטה של שר הבריאות יולי אדלשטיין, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, להפעיל את מערך החיסונים גם בשבת, ממשיכה להכעיס את הנציגים החרדים. לאחר המתקפה ביום שישי ב'יתד נאמן' והמתקפה של סגן שרת התחבורה, אורי מקלב, נגד שר הבריאות, כעת מצטרפים גם ב'אגודת ישראל' לזעקה.

מחר (שני) יתפרסם קול זעקה גם בביטאון המפלגה 'המודיע', כשבתוכנו וסגנונו, הם לא חוסכים בביקורת כנגד שר הבריאות. בדבריהם, עולה טענה כי מבצע החיסונים לאורך כל השבוע גורם לחילול שבת בהעסקת המוני יהודים, אחיות, רופאים, אנשי מינהל. הוא גורם לחילול שבת המוני של המחסנים וכמובן המתחסנים, שמגיעים ברכבים בשבת מכל מקום לכל מקום, כדי לקבל את החיסון, וגם עצם החיסון הוא פעולה שצריכה להיעשות ביום חול.

כזכור, הרבנים הראשיים לישראל פסקו כי אין עניין של פיקוח נפש במתן החיסונים, "אולם למרות חוות הדעת של הרבנות הראשית הממלכתית, שהיא הגורם הרשמי המחייב את מדינת ישראל - החליט משרד הבריאות לצוות על עריכת החיסונים גם בשבתות", נכתב ב'המודיע', שתוקף, "מתברר שמשרד הבריאות רואה בחילול שבת דבר שניתן לעשותו כלאחר-יד, כדי להראות ציבורית ופוליטית, חזות של מהירות חיסונים".

כפי שהציע סגן השרה מקלב, נכתב בביטאון המפלגתי, כך שניתן להכפיל את החיסונים על ידי "הכפלת שעות העבודה בימות החול. אך את זה משרד הבריאות אינו עושה", ומוסיפים לתקוף, "כנראה שמשרד הבריאות גם מבקש לקרוץ אל האזרח החילוני ולסייע לו לנצל את יום השבת, בו אין עבודה, לקבל חיסונים ביתר נוחות. אולם אין לכל זה דבר ולא חצי דבר עם פיקוח נפש".

ב'המודיע' נכתב בידיעה הראשית כי "עושה רושם שבמשרד הבריאות, במקום לדאוג לבריאות, בצורה מקצועית ונאותה, עושים את הבריאות קרדום לחפור בו, פופוליזם, תוך זלזול בכל הקדוש והיקר".

בתוך כך, ועדת הרבנים לענייני השבת שיגרה היום (ראשון), מכתב אל שר הבריאות שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', בטענה: "שמשרד הבריאות כופה על קופות החולים לבצע חיסוני קורונה ביום השבת. עוד נאמר בהודעה כי משרד הבריאות ביקש את חוות דעתם של הרבנים הראשיים לישראל, והם קבעו כי אין שום היתר לבצע חיסונים בשבת, הרבנים הוסיפו ואמרו למשרד הבריאות שאין מדובר בפיקוח נפש שדוחה שבת".

רבני הוועדה הרב יצחק גולדקנופף והרב יהודה יברוב כותבים לאדלשטיין, "שמירת השבת הינה אחת משלושת העקרונות עליהם מבוסס העם היהודי, חילולה של השבת בפרהסיה פוגע בציפור נפשה של היהדות, בארץ ובעולם כולו. יתרה מכך, בימים הרי גורל אלו כאשר מגפת הקורונה אינה פוסחת על אף מדינה ובתוכה ארץ ישראל, ועם ישראל משווע לרפואה , שומה עלינו להתחזק בדברים חוצבי להבות שנאמרו בעשרת הדברות".

"כבוד שר הבריאות, אתה כאיש שומר מסורת, אל תיגרר אחרי אמרות שמתן החיסון בשבת הוא פיקוח נפש, ההגדרה של המושג פיקוח נפש אינה נתונה בידי כל אחד, הגדרה זו נקבעת ע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, הם גם הורו לכם שיש לתת את החיסון בימי החול דווקא! עם ישראל זקוק לרחמים מרובים ועצירת המגיפה ולהינצל מכל רע, לא תהיה תפארתם של מחללי השבת על מעשים אלו", כך במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

עיתון המודיע יולי אדלשטיין משרד הבריאות שר הבריאות חיסון לקורונה חילול שבת ועדת הרבנים למען השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד