ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אוטומוטור 2010 - כל החדשות והחידושים

בחוה"מ פסח תיפתח תערוכת אוטומוטור ה-22 בגני התערוכה בתל-אביב שתכלול מופע אופנועים, תצוגות רכיבה על טרקטורונים ועוד. מגזין אוטו עם עיקרי הדגמים החדשים והמחודשים שיוצגו שם

אוטומוטור 2010 - כל החדשות והחידושים

באופן מסורתי תיערך בחול המועד פסח תערוכת הרכב המקומית, אוטומוטור, שחוגגת כבר 22 שנים. השנה תכלול התערוכה מופע אופנועים באדיבותו של אלוף העולם ברכיבת טריאל, ז'ולין דופונט הצרפתי, ותצוגות רכיבה על טרקטורונים של Can-Am, שפע של דוכנים לאבזור ושיפור הרכב, תצוגות של מערכות סטריאו וטכנולוגיה חדשנית – וכמובן, 55 דגמים חדשים שיגיעו לארץ בשנה הקרובה ומספר מכוניות מוכרות שזכו לעדכונים ומתיחות פנים. את תשומת הלב יתפסו כרגיל מספר מכוניות קונספט עתידניות למראה, אשר מספר יבואנים התאמצו והביאו לארץ במיוחד עבור התערוכה.

מארגני התערוכה מבטיחים תצוגה חדשה ומושקעת מבעבר, כולל מבנים שנבנו מהיסוד במיוחד עבור אוטומוטור, ובניגוד לשנים עברו, הפעם גם ניתן להכניס אוכל מהבית לשטחי התערוכה ואין צורך להסתפק באוכל הבינוני ומופקע המחירים שנמכר בדוכנים – וזו כבר סיבה למסיבה...
לפניכם רשימה של עיקר הדגמים החדשים והחשובים שיוצגו בתערוכה:

אינפינטי – במרכז התצוגה של אינפינטי תעמוד ה-M החדשה, מכונית הסאלון המעניינת של החברה שתגיע לארץ בסוף השנה. היא תסגור פער חשוב במגוון המוצרים של אינפינטי, שחסרה עד כה מתחרה בב.מ.וו סדרה 5, אודי A6. במבחר המוכר של אינפיניטי תבלוט ה-G קבריו' החדשה שנחתה לא מזמן בארץ.

אלפא רומיאו – האיטלקים מתכוננים להציג בארץ את הג'ולייטה, שתגיע לכאן עם תיבה כפולת מצמדים בגרסת ה-1.4 ליטר טורבו 170 כ"ס כבר באמצע השנה, ואח"כ גם עם מנוע 1.8 ל' טורבו ו-230 כ"ס. באותה הזדמנות תושק המיטו עם תיבת ה-DCCT כפולת המצמדים.

ב.מ.וו – במרכז התצוגה של ב.מ.וו תעמוד כמובן סדרה 5 החדשה והכל כך חשובה, שמגיעה אלינו מייד לאחר חשיפתה בתערוכת ז'נבה. לצידה יוצגו ה–GT5 וה–X1 החדשים.

ג'נרל מוטורס – UMI, יבואנית ג'נרל מוטורס, מתכוונת להתמקד בתערוכה הקרובה בשניים ממותגיה: קדילאק היוקרתית ושברולט העממית.

קדילאק תחשוף את ה-SRX החדש, רכב פנאי אופנתי ולצידו יוצגו הגרסאות החדשות של ה-CTS ובראשן ה-V האימתנית. באגף שברולט תוצג כמובן הקאמארו (הפעם בגרסה סדרתית) שניחנה בעיצוב רטרו יפהפה ומבטיחה להימכר במחיר לא מוגזם – כ-300,000 שקלים (הכל יחסי, כמובן), אך את מרב העניין תמשוך קרוב לוודאי הוולט, המכונית ההיברידית המסקרנת של שברולט שמבטיחה לשנות את פני עולם הרכב. לצידה יוצגו שני דגמים קטנים של היצרן, מכונית המיני ספארק, והקונספט אוואו RS, שמהווה "פרומו" לאוואו החדשה שתוצג בשנה הקרובה.

הונדה – המותג היפני יציג את קו הדגמים המוכר שלו ללא חידושים מיוחדים.

וולוו – המותג השוודי יציג את ה-C30 וה-C70 המחודשות, כאשר לצידם הגרסה החדשה בארץ של ה-S40. לצידן גם תתייצב מכונית מסדרת הדרייב E – הקו הירוק והחסכוני של היצרן השוודי. היבואן ישתמש בתערוכה כדי לבדוק את הפוטנציאל המקומי של הסדרה שמתאפיינת במנועי דיזל ותיבות ידניות.

יגואר – במרכז התצוגה של היצרן הבריטי תעמוד כמובן ה-XJ – מכונית הפאר החדשה, ששיווקה החל לאחרונה. לצידה תתייצב יגואר XF עם מנוע ה-5.0 ליטר החדש.

יונדאי – כדרכה מתכננת היצרנית לערוך תצוגה גדולה ומרשימה, שבמרכזה יעמוד יונדאי ix35, מחליפו המדובר של הטוסון הפופולארי, בבכורה מקומית לקראת תחילת השיווק. לצידו יעמדו הג'נסיס קופה והג'נסיס הרגילה, שאולי יגיעו בעתיד הרחוק יותר לארץ. כן תוצג הסונטה האמריקאית החדשה (אשר עדיין אינה בתוכניות של היבואן). מהקצה הזעיר יותר תנחת כאן ה-i10 החשמלית שנחשפה בתערוכת פרנקפורט האחרונה ויצאה לניסוי נרחב בקוריאה. עוד יגיע לאוטומוטור הקווארמק, קרוסאובר תצוגתי של יונדאי מז'נבה 2007 אשר נתן הצהרת כוונות לגבי מחליף הטוסון (כלומר ה-ix35).

לקסוס – מותג היוקרה היפני יתמקד במבחר ההיברידי המלא שלו עם ה-RX, ה-GS וה-LS המחודשת, לצידם יוצגו ה-ISC (קבריו') וגרסת F – קו העיצוב הספורטיבי של החברה (ללא שינוי מכאני).

מאזדה – במרכז התצוגה של המותג היפני תעמוד ה-2 סדאן שתנחת כאן לקראת סוף השנה. זו עדיין לא הגרסה ה"מקומית" אבל היא סדרתית לגמרי ובפירוש תוכל להסביר לקהל היעד למה עליו לצפות. כן תגיע לתצוגה מאזדה 6 המחודשת. לצידה תציג מאזדה את הקאזאמי הנאה, מכונית תצוגה ספורטיבית שממשיכה את שפת העיצוב החדשה של הנגארה מ-2007. הקאזאמי, קרוסאובר קומפקטי ושרירי למראה, הוצג לפני שנה וחצי.

מיני – המותג האופנתי יתמקד בהיצע הקיים ללא חידושים מיוחדים.

מיצובישי – כאשר נושא הרכב החשמלי זוכה לשפע תשומת לב בארץ, אין פלא שבמרכז התצוגה של המותג היפני תעמוד ה-i-MIEV, החשמלית הקטנה והכל כך מדוברת שעושה צעדים ראשונים בעולם. לצידה תציג מיצובישי את ה-ASX החדש, זמן קצר לאחר חשיפתו הרשמית בתערוכת ז'נבה שנסתיימה לפני זמן קצר. מדובר בקרוסאובר קומפקטי שישמש כאח קטן לאאוטלנדר, שהגרסה המחודשת שלו תנחת אף היא בגני התערוכה. כמובן שדגמי הספורט של מיצובישי – לאנסר איוו וראליארט – יוצגו אף הם.

ניסאן – המותג היפני אמור להציג את אחת העמדות האטרקטיביות ביותר בתערוכה המקומית. זאת בין היתר בזכות הצגת שתי מכוניות ספורט שזכו לשפע סופרלטיבים: ה-Z370 רבת ההילה וה-GT-R האגדית. לצידם יוצג הג'וק, רכב הפנאי החדש של ניסן שיגיע לישראל שבועות ספורים אחרי השקתו בתערוכת ז'נבה.

סובארו – תתמקד בהצגת סובארו B4 והאאוטבק החדשות יחסית ולא צפויה להשיק דגם חדש בתערוכה.

סיטרואן – המכונית החשובה בתצוגה של המותג הצרפתי היא כמובן סיטרואן C3 החדשה והמסקרנת, עימה תסתער סיטרואן מחדש על תחום הסופרמיני המקומי. פחות חשובה, אך יותר מעניינת, היא ה-DS3 שתחנוך את הקו היוקרתי של היצרן בארץ ותזכה לעמדות משלה בתצוגה. כן תגיע לתערוכה ה-C-מאטיס, מכונית תצוגה שנחשפה בפאריז 2006. מדובר בקופה היברידית כפולת הנעה (דיזל לפנים, חשמל לאחור) בעלת מבנה נמוך עם ארבע דלתות.

פיג'ו – כמו סיטרואן, גם פיג'ו תשתמש באוטומוטור להשקת דגמים חדשים לשוק המקומי ובאופן מעניין כולם נשענים על פלטפורמת פיג'ו 308. הרכב הראשון והחשוב יותר הוא ה-3008, קרוסאובר מעניין עם הנעה קדמית. לצידו יוצג ה-5008, מיניוואן עם שבעה מקומות שחולק בסיס עם הפיקאסו. שני הכלים יחנכו בשוק המקומי תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה, שתשודך לגרסה חדשה של מנוע ה-1.6 ל' טורבו. לצידם תוצג פיג'ו RCZ, הקופה המעניינת של פיג'ו שמבוססת על ה-308, ושכנראה תגיע אף היא לארץ.

פורד – המכונית החשובה בתצוגה של פורד ישראל תהיה ללא ספק האקספלורר אמריקה. זו מכונית תצוגה מדטרויט 2009 שהיוותה את ה"בקרוב" לאקספלורר החדש ששיווקו בארץ יחל כבר בסוף השנה הקרובה. בפורד יתאמצו להביא גם את הגרסאות המחודשות של הגלאקסי וה-Sמקס, אולם נכון לכתיבת שורות אלה עדיין לא ברור אם הם יצליחו.

פיאט – במרכז התצוגה של פיאט תעמוד ה-500 אבארת', שמבשרת על הגעת המותג הספורטיבי של האיטלקים. לצידו תוצג כמובן פיאט פונטו איוו החדשה, כאשר היבואן מקווה להציג גם את גרסת המולטיאייר 135 כ"ס החמה.

קיה – ללא חידושים בחטיבות דייהטסו וסאנגיונג, תתמקד טלקאר במותג קיה שהשלים ב-2009 שנה רווית חידושים. את מרכז הבמה יתפסו כנראה הסורנטו, כולל גרסה חדשה ומהודרת יותר, ולצידו הסול החדשה, אשר היבואן מקווה להתחיל בשיווקה מייד אחרי התערוכה. קיה סול תגיע אלינו בגרסת 1.6 ל' אוטומטית וגם עם יחידת דיזל אוטומטית. כרגיל בקיה, המכונית שנעה בין קרוסאובר למיניוואן קטן תוצע במחיר תחרותי.


רנו – למותג הצרפתי יש פנים חדשות, תדמית חדשה ומבחר חדש, וכל זה יגיע לאוטומוטור. רנו "החדשה" תתייצב בתערוכה עם הפלואנס והמגאן אבל את החידוש האמיתי יהוו הגרנד סניק והמגאן קופה בגרסת 2.0 ליטר מהודרת. במרכז התצוגה תעמוד חטיבת הספורט המתחדשת של המותג עם המגאן ספורט החדשה והקליאו ספורט המחודשת.

KTM – יצרן האופנועים מתכוון להציג כאן את ה-X-BOW, מכונית ספורט דו-מושבית קיצונית שמצוידת במנוע מרכזי מבית אודי. היבואן טוען שבקרוב יוכל לשווק אותה בארץ.

MG – לראשונה בתערוכת הרכב המקומית יהיה ייצוג רשמי ליצרן סיני. מדובר כמובן בסאיק עם המותג MG. המכונית שתוצג היא ה-550, ששיווקה בארץ מתעכב בינתיים בגלל קשיים שהעמיד משרד התחבורה.

כמו כן, תתקיים בחסות "קאראט-ניופאן", יבואנית Canon לישראל, תצוגת הצילומים המוטוריים "פוטומוטור", של צמד צלמי הרכב, רונן טופלברג ותומר פדר. השניים, מצלמי הרכב הבולטים והמוערכים בישראל, יציגו את מיטב עבודותיהם מהשנים האחרונות, כולל צילומים רבים שהופיעו ב'אוטו'.

קישורים:
לקבלת מגזין אוטו חינם
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד