כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

יו"ר חדש למרכז אגו"י בי-ם: פרוש, כצפוי, נבחר

התמודדות קלה: מרכז אגודת ישראל שהתכנס הערב ברחוב פרס, בחר במאיר פרוש לתפקיד יו"ר המרכז, כממלא מקום אביו • נציגי הסיעה המרכזית שהשתתפו בישיבה, נמנעו בהצבעה • פרסום ראשון

מועמד  יחיד. ח"כ מאיר פרוש. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
מועמד יחיד. ח"כ מאיר פרוש. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

מאיר פרוש היה שמח אם כל ההתמודדויות שלו היו קלות כמו ההתמודדות אותה הוא עבר הערב, בהצלחה. חודש ימים לאחר שאביו, חבר הכנסת לשעבר הרב מנחם פרוש זצ"ל נפטר, התכנס מרכז אגודת ישראל בירושלים במשרדים שברחוב פרס, בכדי לבחור אותו לתפקיד יו"ר המרכז.

אם יש מקום שבו מורגש החלל שנפער עם פטירתו של פרוש האב יותר מבכל מקום אחר – זה במרכז אגודת ישראל בירושלים. פרוש האב היה הרוח החיה במשרדים ברחוב פרס, והוא נשא בגאווה את תואר היו"ר, גם שנים לאחר שנפרד מתפקידו בכנסת.

הערב התכנסו 27 חברי המרכז, בכדי לבחור בבן, סגן שר החינוך מאיר פרוש, כממלא מקום אביו בתפקיד יו"ר מרכז אגודת ישראל בירושלים.

מאיר פרוש היה המתמודד היחיד לתפקיד. איש לא הציב מועמדות נגדית לתפקיד.

בתחילת הערב קינן חשש בחוגי שלומי אמונים מפני תסריט אפשרי שבו יחליטו אנשי 'הסיעה המרכזית' של חסידות גור להציב מועמד נגדי, סתם בכדי לסבך ולסרבל את התהליך.

גם אם החשש היה מתממש וחסידי גור היו מציגים מועמד משלהם, אין לו סיכוי מול פרוש, שכן סיעת שלומי אמונים שולטת במרכז אגודת ישראל בירושלים, ויש לה שם רוב מוחלט.

נציגי חסידות גור שנכחו בישיבה, מנכ"ל המודיע חיים משה קנופף ונציג גור בעירייה יוסף לוק, לא תמכו במועמדות היחיד של פרוש, ולא הרימו את ידם בהצבעה.

מרכז אגודת ישראל בירושלים הוא גוף המונה עשרים ושבעה חברים, וביניהם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עצמו, איש חסידות גור חיים משה קנופ מהנהלת 'המודיע', יוסף לוק, נציג הסיעה המרכזית בעיריית ירושלים, נציגי 'שלומי אמונים' כמו יהושע פולק, יוסי דייטש, יעקב הלפרין, ועוד.

קודם להליך הבחירה, נשאו החברים דברים לזכרו של היו"ר הבלתי נשכח, הרב מנחם פרוש זצ"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד