י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מסכמים שנה

מנהל בית החולים: "זו היתה מלחמת יוהכ"פ של מערכת הבריאות"

מנהל המרכז הרפואי לגליל פרופ' מסעוד ברהום נשא אמש דברים בפאנל בריאות מיוחד ותקף את מקבלי ההחלטות בישראל, בדבריו אמר כי ההצלחה של מערכת הבריאות בישראל להיאבק במגיפה, תעמוד בעוכריה | "ימשיכו להתייחס אלינו כאל בן חורג, תשכחו מתקציבים"

מנהל בית החולים: "זו היתה מלחמת יוהכ"פ של מערכת הבריאות"
מחלקת קורונה בבלינסון צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, השתתף אתמול (שני) בפאנל בריאות שנערך במסגרת ועידת התחזיות 2021 של עיתון כלכליסט.

במהלך הפאנל, שסיכם את שנת 2020 בתחום הבריאות, עם מבט קדימה לשנת 2021, אמר פרופ' ברהום כי "זו היתה מלחמת יום הכיפורים של מערכת הבריאות הישראלית. אנו עוד ניענש על כך שהצטיינו במיגור המחלה כנגד כל הסיכויים".

לדבריו "כולם יגידו: 'הנה, הצלחנו לעשות זאת עם היכולות הקיימות ולכן ניתן להרעיב אותם עוד עשור שלם בלי בעיה'. לצערי, עוד לפני הקורונה לא היה ביכולותיה של מערכת הבריאות להתמודד עם המחלה האמיתית איתה התמודדנו, שהיא הרעבה ותיקצוב חסר".

הוא ציין כי "אני רואה את מסיבות סיום הקורונה במשרדים הממשלתיים וכבר נגמרה ההתייחסות למערכת הבריאות. הרעבת המערכת תימשך וזו הבעיה הגדולה".

בהמשך התייחס פרופ' ברהום לפערים הגדולים בין הפריפריה ומרכז הארץ ואמר כי "מדובר בפערים בלתי נסבלים ובלתי נסלחים. כל המשאבים תמיד הולכים למרכז, כמו השגת רישיון ל-MRI. אם היה שיפור, הרי שאחרי הקורונה הוא יימחק".

לקראת שנת 2021 אמר פרופ' ברהום כי "בכל הקשור לשנה הקרובה, אני אצטט את קהלת: מה שהיה הוא שיהיה ואין חדש תחת השמש, ואני אומר זאת בצער רב. מערכת הבריאות תמשיך להיות הבן החורג".

קורונה תקציבים מהמדינה מערכת הבריאות המרכז הרפואי לגליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד