ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הנגיף אינו מבדיל

ראש שירותי בריאות הציבור והשר התעמתו בשידור

לאחר החשיפה אמש כי שרי כחול לבן ביקשו שתיערך להם חקירה אפידמיולוגית פרטנית על מנת להימלט מהבידוד הבוקר התעמת השר יזהר שי עם ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס: "אתה פולטיקאי שחושב שתוכל להתחמק"

ראש שירותי בריאות הציבור והשר התעמתו בשידור
יזהר שי צילום: מתוך פייסבוק

ימים ספורים לפני הפיצוץ במגעים בין כחול לבן והליכוד וההכרזה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות, בעיצומם של ימי החנוכה, ערכו חברי כחול לבן ערב גיבוש בביתו של השר יזהר שי. במקום שהתה גם חברת המפלגה הילה שי וזאן שהתגלתה כחיובית לקורונה, והכניסה את הנוכחים לבידוד. ובכך ניתן האות לפתיחתה של סאגה שעדיין מהדהדת.

הבוקר (שני) במהלך השידור שלהם העלו קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתכניתם ברשת ב' את עיתונאי 'כאן 11' מיכאל שמש, לאור חשיפתו בליל אמש כי שרי כחול לבן ביקשו שתיערך להם חקירה אפידמיולוגית פרטנית על מנת להימלט מהבידוד. על פי הדיווח של שמש, בראש שירותי בריאות הציבור הוטחה ביקורת על ידי שרי כחול לבן ובראשם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי.

במהלך הריאיון הבוקר התייחסה אלרעי פרייס לחשיפה של שמש תוך שהיא מסרבת לחשוף את זהות השרים שפנו אליה והלחצים שהופנו, ליבסקינד לא הרפה ושאל "יזהר שי דיבר אתך?" על שאלה זו היא השיבה כי הוא עצמו חשף זאת, אז היא מוכנה להתייחס לאשר נאמר.

ראש שירותי הציבור טענה בראיון "הנגיף אינו מבדיל בין נבחר ציבור לאדם מן השורה, וכך גם ההנחיות שלנו". בתגובה העלו צמד השדרנים את יזהר שי שתקף וחזר לטעון כי לא בוצעה לו חקירה אפידמיולוגית ראויה "אני לא יכול להימנע מהמחשבה שהחלטה זו התקבלה לאור התנגדותי הרבה למדיניות משרד הבריאות" תקף שי.

עוד הוסיף שי "מספר שבועות מוקדם יותר ובחדר סגור את התגלתה פנינה תמנו שטה נערכה לי חקירה אפידמיולוגית יסודית במשך 30 דקות, ואכן מתוך 15 הנוכחים, רק 3 נדרשו לבידוד. במקרה הזה שוחחתי בתחילה עם אחות, שהסבירה לי כי  קבלה הוראה מלמעלה להורות לי על בידוד ללא חקירה אפידמיולוגית ראויה. וכך נכנסו כל 15 המשתתפים לבידוד, למרות שבביתי האירוע התקיים במקום פתוח".

עוד טען שי "לאור דרישתי לקבל חקירה אפידמיולוגית ראויה הועברתי לרופאת המחוז, לפתע התפרצה לשיחה אלרעי פרייס שהחלה לתקוף אותי שאני אכנס לבידוד, "אתה פולטיקאי שחושב שתוכל להתחמק". ליבי על אותם אנשים שהתנהלות זו מכניסה אותם לבידוד ונמנעת מהם פרנסתם, אני עובד ציבור המשכורת שלי משולמת לי גם כשאני שוהה בבידוד" אמר שי לסיכום.

ראש שירותי הבריאות הגיבה לדבריו של שי והסבירה כי לא הייתה בשיחה עם רופאת המחוז מההתחלה, אלא רק קראו לה לסייע לאור הטחות האשמה החמורות שהוטחו באחות וברופאת המחוז.  

יושב ראש וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני התייחס למתקפה של השר יזהר שי ואמר: "אם אני הייתי תוקף פקידה בכירה במשרד הבריאות על כך שהכניסה אותי לבידוד, לא רוצה לתאר מה שהיו עושים לי בתקשורת".

יזהר שי שרון אלרעי פרייס בידוד חקירה אפידמיולוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד