י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מבוכה לממשלה

בתום דיון סוער: תקנות הסגר אושרו ברוב דחוק בוועדת החוקה

בעוד אזרחי ישראל נכנסו לסגר כללי החל מאמש בשעות הערב לאחר שהתקנות אושרו בממשלה, נראה כי בוועדת חוקה האישור התמהמה | בדקה ה-90 הושג רוב לאישור התקנות, שעלולות היו להתבטל בעוד 10 ימים | ב'ימינה' הציבו 3 דרישות בתמורה להצבעה על אישור התקנות 

בתום דיון סוער: תקנות הסגר אושרו ברוב דחוק בוועדת החוקה
ועדת חוקה הבוקר צילום: דוברות הכנסת

ועדת החוקה שמתכנסת בשעות אלה בראשות מ"מ היו"ר מיכאל מלכיאלי הצליחה לגייס רוב דחוק לאישור תקנות הסגר שאושרו בממשלה כבר בשבוע שעבר, זאת לאחר שנציגי כחול לבן סירבו לתמוך בסגר.

אתמול כינס מלכיאלי את ועדת החוקה לדון בתקנות אך לא קיים הצבעה לאישורם מאחר ולא הושג הרוב הדרוש לאשר את הסגר, יש לציין כי עדיין הסגר נכנס לתוקף גם ללא אישור הוועדה.

על פי התקנון, אם במהלך 7 ימים מאז כניסת הסגר לתוקף התקנות לא אושרו בממשלה, הם מצריכות את אישור מליאת הכנסת, שם גם לא היה בטוח שיושג רוב, במקרה כזה הסגר יתבטל בתום 10 ימים.

בשעה זו אחרי שבוועדת חוקה התכנסו במטרה לנסות לגייס רוב, ברגע האחרון הושג רוב.

במהלך מו"מ שהתנהל תוך כדי הדיון, הגיע לכנסת ראש מטה ראש הממשלה אשר חיון, אשר הגיע לסיכום עם כחול לבן על התנאים שדרשו, לפיהם, מסעדות טייק אוואי יפתחו בעוד שבוע בכפוף לירידה בתחלואה ועובדי ההוראה יתחסנו כולם.

בינתיים ב'ימינה' הבהירו כי יסכימו לאשר את הסגר בתנאי שהממשלה תקבל שלוש דרישות שהציבו.

הדרישות: חיסון מיידי (אם צריך לרתום את פיקוד העורף) כבר השבוע של כלל צוותי ההוראה בישראל, כולל הגננות והסייעות, על מנת למנוע הדבקות המוניות במערכת החינוך.

אישור טייקאווי למסעדות כדי לאפשר הישרדות כלכלית שלהם לצד צמצום הדבקות.

אישור לפעילות רפואה משלימה אשר לדבריהם, היא חיונית עבור רבבות אזרחים.

"בהתקיים תנאים אלו סיעת ימינה תתמוך בתקנות הסגר שיעלו היום להצבעה בועדת חוקה", מסרו. מאחר והדרישות לא התקבלו בחלקם, כאמור ב'ימינה' מימשו את האיום והצביעו נגד אישור התקנות.

ועדת חוקה מיכאל מלכיאלי סגר מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד