ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לראשונה בהיסטוריה

החיילים הדפיסו את 'התניא' בבסיס ושרו 'ארבע בבות'

במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, צה"ל גייס לפיקוד העורף חרדים בעלי פטור על מנת שיסייעו במשימות והדבר יחשב להם כשירות מלא | החיילים החרדים הביאו אמש לבסיסם מכונת דפוס והדפיסו בו את ספר 'התניא' ושרו יחד את ניגון 'ארבע בבות'

החיילים הדפיסו את 'התניא' בבסיס ושרו 'ארבע בבות'
החיילים בהדפסת התניא בבסיס צילום: מתוך הסרטון

כחלק מהתגייסות צה"ל למלחמה בקורונה, החליטו בצבא לאפשר גיוס חרדים בני 25-39 למרות שכבר קיבלו פטור, על מנת שיעזרו במשימות פיקוד העורף.

במסגרת הפרויקט מתגייסים אותם חרדים לשירות מקוצר של 18 יום, שנחשב להם לשירות צבאי מלא כמו חיילים ששירתו שלוש שנים, ולאחר מכן הם משתחררים ויוצאים לשירות מילואים בפיקוד העורף.

לפני כשבועיים התגייסה הקבוצה הראשונה לפרויקט - קבוצה שמונה קרוב למאה מתגייסים. בקבוצה ישנם גם מספר לא מבוטל של חסידי חב"ד שהחליטו לעשות היסטוריה.

אתמול (שני) הביאו החיילים בסיוע הרב מאיר אשכנזי וחיים זילברשלג ממנהלת החרדים - מכונת דפוס ולראשונה בהיסטוריה של צה"ל הדפיסו את ספר התניא בבסיס צבאי. במהלך האירוע התאספו עשרות החיילים ושרו יחד את ניגון 'ארבע בבות'.

אחד החיילים סיפר ל'בחדרי' כי "זה היה אולי אחד הרגעים הכי מרגשים בטירונות. כל כך הרבה פעמים שמענו על אנשים שמסרו את הנפש בשביל להדפיס את ספר התניא, זה היה ברור מאליו שדבר כזה צריך לקרות גם פה בבסיס".

הדפסת תניא ארבע בבות צה"ל פיקוד העורף קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד