י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מי פעל נגד הרב אלון בכוונת זדון?

איך נפל עיתון 'המבשר' למלכודת התקשורת החילונית? • למה גרם אטיאס לביטול חנוכת הבית בשכונת גבעת זאב? • ואיזה עונש יקבלו 'מעלילי הדם' מפרשיית הרב אלון • טורו של יצחק נחשוני

הרב מרדכי אלון. תמונת ארכיון: col
הרב מרדכי אלון. תמונת ארכיון: col



אז אמרתי, אז הצבעתי, אז מה?

הכרזתו של נתניהו בועידת "איפא"ק" בארה"ב כי "ירושלים אינה התנחלות" ושהבניה בירושלים אינה פוגעת ב'פתרון' שתי המדינות, תופסת את הכותרות הראשיות החל מאמש בחצות, למרות שאינה מלמדת דבר על מה שיבטיח הלילה בפגישה שתהיה לו עם נשיא ארה"ב אובמה בבית הלבן ובודאי לא על על הצורה שבה יפעל בנושא זה כשיחזור למולדת. אם קודמיו נהגו לנמק את זיגזוגיהם באימרת הכנף "דברים שרואים מכאן לא רואים משם", נתניהו אינו מכיר בהבדלים שבין כאן לשם, ותמיד סובל מקוצר ראיה הגורם לחוסר יציבות במדיניותו.

'הארץ' מגלה היום שרק 24 שעות לפני ההצהרות האחרונות שפורסמו שם, בטרם יצא את גבולות המדינה, הוא ביקש משר השיכון, אריאל אטיאס, שלא להשתתף בטקס חנוכת שכונת 'אגן איילות', שעל פי הגדרת 'הארץ' היא "בהתנחלות גבעת זאב הסמוכה לירושלים". אטיאס כמובן נענה ל'בוס', מה הוא צריך את ה'בוז'עראס' כמו זה שהביאה 'התנחלות' רמת שלמה על עמיתו אלי ישי? בעקבות זאת בוטל הטקס כליל, נתניהו התעופף לארה"ב ומיד כשנחת כבר דיבר אחרת.

זהו האיש, ואל תגידו לנו שדיבורים לחוד ומעשים לחוד. אצלו שניהם כרוכים והם נתונים לשינויים בכל רגע.

לענין ניתוח האישיות הזה של ראש הממשלה שלנו, ירושלים היא רק אב-טיפוס. הדברים נכונים, והיום לא פחות מוכחים, גם לאשקלון. פחות מיממה אחרי שהממשלה קיבלה החלטה אמיצה, ברוב קולות גם אם דחוק, לעמוד בסייגי ההלכה היהודית האוסרת ביזוי שוכני עפר, נמלט נתניהו מעמדתו כאילו הוא נרדף על ידי רוחות רפאים. כשמצא מנוחה לעצמותיו הכואבות מהטיסה הארוכה, והתרווח מול מסך הפלזמה בחדרו המפואר שבמלון 'מייפלאואר' שבושינגטון, הוא הורה, כביכול, לבדוק מחדש את הנושא, ולעזאזל העצמות של מי שהפלזמה כבר אינו חלק ממנו...

עד כדי כך היתה הצגת הנסיגה שלו מושלמת שאפילו את 'המבשר' הוא 'הפיל' .

מאיר ברגר, הפרלמנטי החדש של 'המבשר' בכותרת היום: "לאור הלחץ הציבורי וההסתה התקשורתית, נתניהו הורה על הקמת צוות בחינה לפרשת בית החולים ברזילי". ובהמשך הידיעה: "הבליץ התקשורתי לא הותיר הרבה ברירות לראש הממשלה שנאלץ לנקוט מעשה - רגע לאחר שנחת בושינגטון הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת צוות בחינה לפרשת בית החולים ברזילי והנחה את מנכ"ל משרדו , אייל גבאי, לעמוד בראש הצוות...המלצות הצוות המקצועי יוגשו מיד לאחר הפסח ועד אז לא תהיה שום פעילות בשטח בנושא זה".

זהו עוד שקר לבן - הטעיה מכוונת מבית היוצר של לשכת נתניהו, משהו שבכל פעם מצליח להדאיג אותנו מחדש.

'יתד נאמן' רומז בידיעה שנדחקה בחינמון יום ג' שלו לעמוד ,20 כי הקמת הצוות תואמה עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, כלומר אין בה שום 'נסיגה', אבל רק ל'המודיע' יש ענין להוציא את נתניהו ויועציו שקרנים ולהציג את תמונת המצב האמיתית – ועדת המומחים שהוקמה, אינה אומרת דבר על 'התקפלות' של נתניהו כפי שמוצג בכותרת הראשית של 'מעריב' או "התעשתות' כפי שכותב נחום ברנע ב'ידיעות אחרונות'.
נתניהו מעולם לא היה מגובש בדעה, כפי שזה קורה בנושאים רבים אחרים, ומשום כך לא יכל להתקפל ממנה או להתעשת. מה שהוצג על ידי לשכתו כ,מחשבה שניה" ונועד להשתיק את ההתלהמות בתקשורת, נעשה "בהתאם להחלטת הממשלה להקצאת חודש ימים בנסיון להגיע להסכמה משותפת בין 'אתרא קדישא' לבין רשות העתיקות".

'המודיע': "הקמת וועדת המומחים תואמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן".

יש לנו יותר מיסוד סביר להניח שגירסת 'המודיע' היא הנכונה במקרה זה, ונתניהו הציג שוב מצג שוא כאילו יש לו סמכות לשקול את ההחלטה החוקית שהתקבלה בממשלה, מחדש. מי שחוזר בו, 'מתקפל' או 'התעשת' אינו ממנה ועדת בדיקה שבה שניים מתוך 4 חברים הם נציגיו של סגן השר ליצמן – הרב דוד שמידל ראש 'אתרא קדישא' ומנחם גשייד יועצו של ליצמן.

איך כותב היום נחום ברנע: "נתניהו, שקלט את מימדי המיאוס הציבורי בושינגטון, מיהר להודיע על הקפאה כמו...בהקפאה האחרת זו של הבניה בהתנחלויות. גם זו כפופה לפרשנויות".

מזדהים עם כל מילה. זה האיש וזה מה שמדאיג אותנו.




במקום לשרוף, תרמו. מעמד שריפת החמץצילום: במקום לשרוף, תרמו. מעמד שריפת החמץ
במקום לשרוף, תרמו. מעמד שריפת החמץ


מבצע 'קמחא דחמצא' ל...מסתננים הסודנים

משרד החקלאות החליט בערב החג שבו לא חרץ כלב לשונו, להקשות על... יבוא כלבים וחתולים לישראל, והוא זוכה לשבחים רבים על החלטתו ממתי גולן באחורי העיתון 'גלובס'. למרות שהסיבה האמיתית להחלטה היא מחלת ה'כלבת', מצא גולן נימוק נוסף, ולדעתו לא פחות משכנע, לצדיק את ההחלטה, וגם היא עם קשר רעיוני לחג הקרב ובא - "עניי עירך קודמים".

"הרי כבר נאמר, בחכמה רבה, כי עניי עירך קודמים" – כותב גולן במאמר רציני, ולא בטור הסאטירי של עיתונו– "בשם הכלל הזה אנחנו מטילים הגבלות ואיסורים רבים שנועדו להקל על חיי האנשים החיים במדינה. תפקידה של המדינה הוא להקל על תושביה וגם לדאוג לרווחתם. את הכלל הזה יש להחיל לא רק על בני אדם, אלא גם על בעלי חיים... גם הם תושבי המדינה הזאת, וחלק בלתי נפרד מחיי רבים מתושביה האנושיים".

מה ראינו לנכון לספר לכם על דברי הבל אלה שנכתבים בעיתון העסקים של המדינה? גם כדי לומר לכם שאפילו מתי גולן יודע שקיים מושג של "עניי עירך קודמים" כבכיר בעיתון כלכלי הוא הרי חייב לדעת זאת, וגם כדי לספר לכם שבעיר מודיעין דוקא לא שמעו על האימרה הזו, אפילו לא בהקשר עם הכלבים והחתולים של מתי גולן.

מנין לנו? - מהיוזמה החדשה של 'קמחא דחמצא' שהגו שניים מתושבי העיר הזו, ושעליה מדווחת לימור גריזים מור במקומון 'ידיעות מודיעין'.
"אנשים מוציאים בימים אלו חמץ מהבית במסגרת הניקיונות לפסח. אז במקום שיזרקו אותו, שייתנו אותו לכאלה שאין להם אוכל" – נאמר בכתבה, על הרעיון שהגו שמעון סלל רווה־רודריגז וטל ואודהוזן, שני תושבי מודיעין. אבל אל תמהרו לשבח אותם עליה.

נועה אוריה רודריגז, בתו של אחד משני הרעיונאים, פעילה במסגרת פעילות חברתית למען פליטי סודן ואריתריאה, ולקראת חג הפסח היא נרתמה לעניין עם אביה ושותפו. "לפליטים רבים אין מה לאכול ומחסני האוכל מתרוקנים. אין לנו בסיס תרומות קבוע עבורם ולא תמיד ברור מה בדיוק יהיה במחסן ביום שלמחרת...חשבנו שזה פתרון מצוין. הפליטים ייהנו והציבור ירוויח מצווה מאוכל שהוא חייב להוציא ממילא מהבית". – היא אומרת לכתבת העיתון.
על"עניי עירך שקודמים" לא שמעו במודיעין.

מזה מספר שנים שארגוני החסד השונים בישראל אוגרים את כמויות המזון האדירות שהציבור משליך מביתו בערב הפסח. הן נמכרות עם החמץ, ומנוצלות אחר כך לסייע למשפחות הנמצאות במצוקה. בכתבה שהתפרסמה רק השבוע בעיתון ''יתד נאמן' סופר על עליה אדירה בכמויות המוצרים הניצלים מ'בל תשחית' בערב הפסח ומספיקות להזנת משפחות נזקקות תקופות ארוכות לאחר הפסח. "אנחנו מקבלים אוכל בסדר גודל של 7 קופסאות קוואקר ממשפחה אחת, ולפעמים 8-9 אריזות של פאסטות. זה רחוק מאד מלהיות הגזמה. חלק ניכר מהמוצרים האלה יקר מאד, ובמשפחות רבות הוא אינו עולה על השולחן אף פעם – מספרת ל'יתד נאמן' אחת הפעילות.

אז להעביר את כל זה לסודנים, או לפליטים מארתריאה?

בעצם יכול להיות שבלי המוצרים ה'מחזקים' האלה והויטמינים הרבים שבהם תיפגע הטריטוריה הסודנית שהקימו המסתננים והפליטים האלה ברחוב נוה שאנן בתל אביב, ואז? אז מנין יהיה בהם הכח לרדוף אחר מתפלל מבוגר העושה דרכו לבית הכנסת הותיק שברחוב, לתקוף אותו ולצעוק לעברו "יהודי מלוכלך" כפי שאכן אירע השבוע?







לא תקנה - תקלה!

אם תתברר הידיעה שהובלעה אך במעט כלי תקשורת שהמשטרה עומדת להודיע בקרוב שאין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב מוטי אלון, מאחר והוא לא ביצע שום עבירה ולא ניצל שום 'יחסי מרות' כפי שנטען, דוקא אז אסור יהיה לתת לפרשה המתוקשרת הזו לגווע ככה סתם.

מי שהיה שותף ל'עלילת הדם' חייב יהיה לתת את הדין לציבור על 'רצח האופי' שגם אם הוא 'נקי' ואינו משאיר שובלי דם, הוא רצח לכל דבר.

על אחת כמה וכמה כשמדובר ברב מוכר המרביץ תורה כפשוטה להמונים שבלעדיו היא לא דיברה אליהם. הוא יהיה חייב לשלם את המחיר הכבד של פציעת של כל מי שעמד בקרבתו של 'המחוסל' וצלקות עמוקות נצרבו באמונתו.

פירוקו של 'פורום תקנה' אינו תקנה. כולנו נעמוד בשולי הבמה שממנה ירדו ונריע להם בהנאת נקמה במנוסתם לערי המקלט.

ובעצם למה להסתפק בהגלייה כשחלקם עשה את מה שעשה בזדון ומתוך כוונה תחילה?



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד