כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

מחר ב- 07:00 בבוקר יגזר דינו של גרינוולד

מתח עצום ביפן: יוסף גרינוולד, יקבל את עונשו מחר בבית המשפט היפני • התביעה דורשת: 15 שנה בפועל • החיד"ו וויס נמא במקום, ופועל בכדי להפחית את עונשו • משפטו של הבחור השלישי בעיצומו

שלושת עצורי יפן. צילמסך: ערוץ 10
שלושת עצורי יפן. צילמסך: ערוץ 10

לפני כשבועיים עקבו רבים מהציבור החרדי אחר חזרתו של צעיר עצורי יפן - יוסף באנדא, לארץ. ההתרגשות של בני המשפחה, לראות את ילדם - אחיהם לאחר למעלה משנתיים בהם לא הצליחו אפילו להעיף בו מבט, סיקרנה רבים, שעקבו אחרי הסיפור בדריכות.

יוסף, הנמצא בימים אלו בכלא ניצן, מסתגל אט- אט למציאות בה הוא יכול לקבל מבקרים, לאכול כאוות נפשו, ולדבר עם בני משפחתו, וזאת לאחר שנים קשות מאד שעבר בכלא היפני. בימים אלו נעשים מאמצים להעבירו לאגף הדתי בכלא מעשיהו.

כזכור, שלושת הבחורים שנעצרו בשדה התעופה ביפן, לפני שלוש שנים, כשברשותם סמים, מפוזרים בבתי מעצר ובבית כלא בטוקיו שביפן. השלושה, נשלחו על ידי בן ציון מילר, חרדי מישראל, וטענו כי הלה אמר להם כאשר נשלחו למשימה, כי הוא מבקש מהם להעביר עתיקות ומוצרי יודאייקה. המשלח נעצר - והוא עומד בימים אלה למשפט.

בשבועות האחרונים עלתה האפשרות כי גם שני הבחורים המבוגרים יבואו ארצה, בכדי להעיד בבית המשפט נגד מי שהפיל אותם אל מלתעות הפרשייה הסבוכה. הדיון בנושא ממשיך, במקביל למאמצים להביא לעונש מופחת לשני הבחורים שטרם נגזר דינם.

מחר (ד'), בשעה 7:00 בבוקר שעון ישראל, יגזר דינו של יוסף גרינוולד. התביעה היפנית מבקשת בין 10 ל15 שנות מאסר בפועל. העונש המופחת שנגזר על יוסף באנד נבע מכך שהוא היה קטין בשעת ביצוע העבירה, לעומתו שני הבחורים האחרים שהיו בוגרים, ועל פי החוק היפני העונש שיושת עליהם יהיה גבוה בהרבה מהקטין.

מי שמטפל בענינו של העצור הוא הדיין החיד"ו וויס, שנמצא במקום בימים אלו, ועושה הכל בכדי להקל על עונשו של הבחור.

המשפחה מבקשת להעתיר בתפילה עבור יעקב יוסף בן רייזל, ובימים אלו המסוגלים ליציאה מעבדות לחירות, יעזור ה' ויפדה את הבחור מיורי כלאו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד